Intenzív átalakulás
Bővítés. Folyamatosan nő azoknak a kisebb boltoknak a száma Magyarországon, amelyek kiegészítő tevékenységként lakossági csomagfeladó hellyé válnak. A forgalom bővülésének hajtóereje egyértelműen az internetes magán- és üzleti kereskedelem.
A GLS General Logistics System Hungary Csomaglogisztikai Kft. az elmúlt fél évben csaknem megduplázta – 110-ről 200-ra növelte – lakossági csomagfelvevő helyeinek, az úgynevezett GLS CsomagPontok számát az országban. A robbanásszerű terjeszkedés a kis boltok együttműködésével történik – mondta Oreskó György, a GLS projektvezetője, aki hozzátette: a shop-in-shop (üzlet az üzletben) rendszerben működő hálózat népszerűségét és forgalmát nagyban növeli az internetes kereskedelem terjedése.
Online piaci szakértők szerint az internetes értékesítés jelenlegi forgalma nagyjából évi kétmilliárd forint, a növekedés havonta 20 százalék. A 300 ezer vásárló 75 százaléka utánvéttel rendeli az árut, és még ennél is nagyobb arányban kérnek kiszállítást.
A fentiek fényében a GLS az idei (áprilistól jövő év áprilisáig tartó) üzleti évében 20-30 százalékos bevételemelkedést vár a CsomagPontoktól, így jelentősen bővíthetik a jelenlegi 10 százalékos részesedésüket a becsléseik szerint jelenleg 60 milliárdos csomagszállítási piacon. A megrendelések növekedésének üteme azonban azt sem zárja ki, hogy a GLS jelentősen túlszárnyalja a saját várakozásait, mind az év végére tervezett 350 CsomagPont, mind pedig a bevétel tekintetében.
A cég tervei szerint 2008 végére már 750 csomagfeladási hely működik Magyarországon. A GLS CsomagPontok előnye, hogy a privát feladók is könynyen hozzájuthatnak a GLS eddig csak közületi ügyfelek számára hozzáférhető belföldi és nemzetközi csomaglogisztikai rendszeréhez. A cég a kiszolgálás minőségével, megbízhatóságával és gyorsaságával kíván előnyre szert tenni a hagyományos lakossági postai szolgáltatások piacán.
Sokan felismerték, hogy a CsomagPont tevékenység az üzemeltető vállalkozónak nem jár beruházással, extra költségekkel, és mindemellett a vállalkozás tevékenységi körét bővíti, így visszatérő vevőszáma és bevételei emelkedését érheti el. MK


