BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Újabb RS6-elemek készülnek Győrben

Újabb, közel 2,7 milliárd forintos beruházással megkezdődött az Audi RS6 sportkocsik karosszériaelemeinek készítése az Audi Hungaria Motor Kft. szerszámgyárában. Így már öt különféle kisszériás sportmodell részegységei – köztük a 120 ezer eurós, középmotoros szupersportkocsi, az R8-as, valamint az RS6-os modell bizonyos alumínium karosszériaelemei – készülnek Győrben.

Az újonnan létrehozott üzemrészben a karosszériaelemek egy részét, például az oldalfalakat, ajtókat és csomagtértetőket acélból préselik és vágják ki egy 3D-s lézerberendezéssel az Audi RS6 Avant és limuzin modellek számára, amelyeket aztán spe-ciális technológiával illesztenek össze. Az Audi Hungaria 2005-ben nyitotta meg szerszámgyárát. A 18 000 négyzetméteres gyártócsarnokban nemcsak karosszériaelemeket gyártanak, hanem az ezekhez szükséges berendezéseket is itt tervezik és szerelik össze. A szerszámgyárban jelenleg 360-an dolgoznak, ebből 50 mérnök és konstruktőr. A feladatok bővülése miatt további főiskolai és egyetemi végzettséggel rendelkező munkavállalók jelentkezést várják.

A társaság járműgyára is fejlődik: februárban lép a német piacra az Audi A3 Cabriolet, amelynek világpremierjét a közelmúltban tartották Győrben. A kocsi sorozatgyártását két hete kezdték meg. Jelenleg a világ több mint 40 országába exportálnak második generációs TT Coupét és TT Roadstert, a kibocsátás az idén jóval meghaladja az ötvenezer darabot. Az 5500 fős cég az év végéig közel kétmillió motort készít, és ezzel a mennyiséggel ma már a győri számít a világ második legnagyobb teljesítményű motorgyárának. DK

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek