Újabb, közel 2,7 milliárd forintos beruházással megkezdődött az Audi RS6 sportkocsik karosszériaelemeinek készítése az Audi Hungaria Motor Kft. szerszámgyárában. Így már öt különféle kisszériás sportmodell részegységei – köztük a 120 ezer eurós, középmotoros szupersportkocsi, az R8-as, valamint az RS6-os modell bizonyos alumínium karosszériaelemei – készülnek Győrben.
Az újonnan létrehozott üzemrészben a karosszériaelemek egy részét, például az oldalfalakat, ajtókat és csomagtértetőket acélból préselik és vágják ki egy 3D-s lézerberendezéssel az Audi RS6 Avant és limuzin modellek számára, amelyeket aztán spe-ciális technológiával illesztenek össze. Az Audi Hungaria 2005-ben nyitotta meg szerszámgyárát. A 18 000 négyzetméteres gyártócsarnokban nemcsak karosszériaelemeket gyártanak, hanem az ezekhez szükséges berendezéseket is itt tervezik és szerelik össze. A szerszámgyárban jelenleg 360-an dolgoznak, ebből 50 mérnök és konstruktőr. A feladatok bővülése miatt további főiskolai és egyetemi végzettséggel rendelkező munkavállalók jelentkezést várják.
A társaság járműgyára is fejlődik: februárban lép a német piacra az Audi A3 Cabriolet, amelynek világpremierjét a közelmúltban tartották Győrben. A kocsi sorozatgyártását két hete kezdték meg. Jelenleg a világ több mint 40 országába exportálnak második generációs TT Coupét és TT Roadstert, a kibocsátás az idén jóval meghaladja az ötvenezer darabot. Az 5500 fős cég az év végéig közel kétmillió motort készít, és ezzel a mennyiséggel ma már a győri számít a világ második legnagyobb teljesítményű motorgyárának. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.