BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

AiRUnion: céggé válhat

Felgyorsulhat a Malév mögött álló orosz légi közlekedési csoport, az AiRUnion önálló jogi személlyé szerveződése, s ezzel közelebb kerülhet a Malév is az orosz piacon való bővüléshez. A közlekedési tárca vezetőjének helyettese, Alekszander Misalin ugyanis közölte: a tárca átadja az AiRUnion állami tulajdonban lévő részét a Rosztehnologija állami társaságnak. Első lépésben a Rosztehnologija az ellenőrző pakettnél nagyobb részt kap majd a leendő cégből, de nem kizárt, hogy később tőkeemelés folytán e rész csökken. A miniszterhelyettes tudomása szerint „ezt a megoldást fontolóra vették”.

A Vremja Novosztyej című lap szerint a kérdésben nem csupán a csoport magánrészvényesei és az állam képviselői között nincs egyetértés, hanem a különböző állami hatóságok sem vallanak egységes nézetet. Az aláírt elnöki rendelet „legkevesebb 45 százalékban” állapítja meg az állami tulajdonrészt. Ez a magánrészvényesek szerint annyit jelent, hogy a többség értelemszerűen hozzájuk kerül, s a legutóbbi időkig a közlekedési minisztérium is ehhez tartotta magát. Azonban az állami vagyonügynökség ragaszkodik az általa megrendelt vagyonértékeléshez, amely szerint a társaságba bevitt állami eszközök értéke a teljes érték 58 százalékát teszi ki. Ezért végződött gyakorlatilag eredménytelenül a január 16-án tartott alapító közgyűlés. Január végén javasolta a Rosztehnologija elnöke, hogy adják át az 51 százalékosra értékelt állami részt a Rosztehnologijának. Ez a megoldás a magánrészvényeseket is kielégítheti, akik remélhetik, hogy egy következő lépésben az újonnan kibocsátott papírok felvásárlásával megszerzik a többséget. A csoport jogi személlyé formálódása már csaknem két éve húzódik és hátráltatja az igazi verseny kialakulását az orosz légipiacon. Márpedig a legfőbb versenytárs, a jelenleg első Aeroflot kiválóan teljesít: tavalyi január–szeptemberi nettó nyeresége 92 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában rögzítettet. A cég 2,8 milliárd dolláros bevétel mellett 353 millió dollár nettó nyereséget ért el. VG

komoly Adógondok a KrasAirnél

Egyelőre tisztázatlan, milyen mélyen kell a zsebébe nyúlnia Borisz Abramovicsnak a KrasAirrel kapcsolatos adóügy miatt. A krasznojarszki számvevőszék szerint a cég kevesebb repülőgépet tüntetett fel a mérlegében, mint ahányat tervezett, s így a területi költségvetés 2006–2007-ben 110 millió rubeltől esett el.

A cég szerint ez abból adódik, hogy eredetileg más beszerzések mellett 15 An–148 és két Il–69 típusú gépet is szándékoztak venni, ám később az An–148-asok helyett a Szuhoj Superjet 100 vásárlása mellett döntött, és ezek a gépek csak akkor kerülhetnek majd a leltárba, ha leszállítja azokat a gyártó.

A cég szerint ez abból adódik, hogy eredetileg más beszerzések mellett 15 An–148 és két Il–69 típusú gépet is szándékoztak venni, ám később az An–148-asok helyett a Szuhoj Superjet 100 vásárlása mellett döntött, és ezek a gépek csak akkor kerülhetnek majd a leltárba, ha leszállítja azokat a gyártó. -->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.