BUX 39,691.46
-1.42%
BUMIX 3,756.39
-0.24%
CETOP20 1,681.37
-1.54%
OTP 8,500
-3.41%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
ENEFI 191.5
-8.37%
0.00%
-0.47%
ZWACK 16,850
-0.30%
0.00%
ANY 1,460
+2.10%
RABA 1,125
-0.88%
0.00%
+0.99%
0.00%
-1.08%
+1.67%
0.00%
-3.34%
0.00%
-0.13%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,500
-0.64%
+0.92%
ALTEO 2,890
-2.69%
0.00%
+0.56%
0.00%
0.00%
-0.68%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.25%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+3.90%
0.00%
+2.27%
+2.00%
-1.96%
GOPD 12,300
+36.67%
OXOTH 3,520
-0.56%
-5.66%
NAP 1,296
-0.31%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A Yahoo! csatlakozott a Google-táborhoz

A jelek szerint olvad a jég a két nagy rivális, a Yahoo! és a Google között, a világ legnépszerűbb internetes keresőit üzemeltető cégek a MySpace-szel összeállva bejelentették a közösségi oldalakhoz szánt alkalmazások fejlesztését és megkönnyítését célzó OpenSocialFoundation létrehozását.

A Google még tavaly novemberben hozta létre az OpenSocial fejlesztői platformot, amelyhez saját közösségi hálózata, az Orkut mellett több közösségépítő portál, a LinkedIn és a Friendster is csatlakozott, később pedig a Bebo és a MySpace is a kezdeményezés mögé állt. Az elképzelések szerint az alapítvány a jövőben nonprofit csoportként tevékenykedik majd, az alapítók szeretnék megőrizni az OpenSocial platform nyíltságát, és elkerülni, hogy egy cég irányítása alá kerüljön. Az OpenSocial létrehozása korántsem volt önzetlen lépés a Google részéről. 

A kezdeményezés egyértelműen napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő közösségépítő portálja, a Facebook ellen irányul, amely elsőként tette lehetővé, hogy a felhasználók hozzáférjenek programozói felületéhez. A lépésnek köszönhetően kisebb-nagyobb programok sokasága jelent meg a Facebookon, nagymértékben növelve látogatottságát, népszerűségét. Ezzel párhuzamosan a hirdetők is felfigyeltek a portálra, és ma már a legnagyobb hirdetési bevétellel büszkélkedhet a közösségi oldalak között. A helyzet gyorsan változhat a Google saját kezdeményezésének hatására, ami mellé több meghatározó internetcég is beállt.

A Yahoo! társulása egyébként egy másik ügyben is jelzésértékű lehet, hiszen azt mutatja, hogy a cég hajlandó együttműködni a Google-lal, és ez így történhet akár a Microsoft által tett felvásárlási ajánlat esetében is. A cég még februárban jelentette be: 44,6 milliárd dollárért felvásárolná a Yahoo!-t. A keresőcég menedzsmentje visszautasította az ajánlatot, és keresik a lehetőségeket az akvizíció elkerülésére, többek között a Google neve is felmerült partnerként.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek