A Google még tavaly novemberben hozta létre az OpenSocial fejlesztői platformot, amelyhez saját közösségi hálózata, az Orkut mellett több közösségépítő portál, a LinkedIn és a Friendster is csatlakozott, később pedig a Bebo és a MySpace is a kezdeményezés mögé állt. Az elképzelések szerint az alapítvány a jövőben nonprofit csoportként tevékenykedik majd, az alapítók szeretnék megőrizni az OpenSocial platform nyíltságát, és elkerülni, hogy egy cég irányítása alá kerüljön. Az OpenSocial létrehozása korántsem volt önzetlen lépés a Google részéről.
A kezdeményezés egyértelműen napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő közösségépítő portálja, a Facebook ellen irányul, amely elsőként tette lehetővé, hogy a felhasználók hozzáférjenek programozói felületéhez. A lépésnek köszönhetően kisebb-nagyobb programok sokasága jelent meg a Facebookon, nagymértékben növelve látogatottságát, népszerűségét. Ezzel párhuzamosan a hirdetők is felfigyeltek a portálra, és ma már a legnagyobb hirdetési bevétellel büszkélkedhet a közösségi oldalak között. A helyzet gyorsan változhat a Google saját kezdeményezésének hatására, ami mellé több meghatározó internetcég is beállt.
A Yahoo! társulása egyébként egy másik ügyben is jelzésértékű lehet, hiszen azt mutatja, hogy a cég hajlandó együttműködni a Google-lal, és ez így történhet akár a Microsoft által tett felvásárlási ajánlat esetében is. A cég még februárban jelentette be: 44,6 milliárd dollárért felvásárolná a Yahoo!-t. A keresőcég menedzsmentje visszautasította az ajánlatot, és keresik a lehetőségeket az akvizíció elkerülésére, többek között a Google neve is felmerült partnerként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.