A kelet-európai régióban mára a hipermarketek váltak a vezető kiskereskedelmi bolttípussá – állapítja meg a GfK csoport által 12 országban (Bulgária, Horvátország, Csehország, Magyarország, Lengyelország, Románia, az Oroszországot reprezentáló Moszkva, valamint Szentpétervár, Szerbia, Montenegró, Szlovákia, Szlovénia és az Ukrajnát képviselő Kijev) készített, a kelet-európai vásárlói szokásokat feltérképező tanulmánya. A vizsgált régióban a vásárlók negyede – mintegy 32,7 millió fő (ideértve közvetlenül a vásárlókat és a velük egy háztartásban élőket) – jelölte meg a hipermarketeket mint a napi fogyasztási cikkek beszerzésének fő helyét. A diszkontüzletekről a háztartások 18 százaléka nyilatkozott ugyanígy, és ez az üzlettípus hosszú távon is stabil növekedést mutat. A szupermarketeket a legutóbbi megkérdezés alkalmával a válaszadók 21 százaléka említette napi fogyasztási cikkeinek fő beszerzési helyeként. A tanulmány szerint a hipermarketek terjeszkedése Romániában a legdinamikusabb, hiszen amíg 2003-ban a vásárlók csupán 4 százaléka járt a hiperekbe, tavaly már a fogyasztók 29 százaléka részesíthette előnyben ezt az üzlettípust.
Magyarországon a hipermarketek száma négy év alatt megduplázódott, és ez év április végére elérte a 125-öt. A Tesco tizenhárom, az Interspar három hipermarketet nyitott tavaly és az idén, így előbbi 76, utóbbi 29 egységet működtetett április végén. A tíz egységet működtető Auchan legutóbb 2005 novemberében, Solymáron bővítette hálózatát, de az idei év végén Miskolcon, jövőre pedig Ferihegyen nyit újabb áruházat. A Cora-lánc üzemeltetője, a Magyar Hipermarket Kft. éppen négy éve nyitotta meg a hetedik egységét. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.