BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Erősít nálunk a Toshiba

Létszámban és termékportfólióban is tovább javítja pozícióját Magyarországon a Toshiba. A 2006 előtt csak viszonteladókkal jelen lévő japán noteszgépmárkának 2007 októberétől önálló üzletági képviselete van Budapesten. Az itteni iroda most az ügyfélkiszolgálásban és a marketingben kíván erősíteni, de az év végéig megújítja teljes árukínálatát is – mondta el Patonai Szabolcs, a képviselet vezetője.

A márkának jelenleg kilencszázalékos a részesedése a magyarországi notebookpiacon, ezzel az ötödik legnagyobb szállító. Tavaly 32 ezer gépet adott el, 38 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tényleges üzleti lehetőségeket nem tudta teljes mértékben kihasználni, mert az egyik globális beszállítónál bekövetkezett technikai gondok miatt az anyacég nem tudott elegendő terméket gyártani a múlt év utolsó negyedében. Az irodavezető hozzátette: ebben az évben tovább kívánnak javítani a piaci pozíciójukon, s a negyedik helyet célozzák meg, ez pedig újabb dinamikus értékesítésnövelést követel, főleg annak ismeretében, hogy az IDC piackutató szerint az idén 40 százalékkal is bővülhetnek a magyarországi notebookeladások. (Tavaly mintegy 360 ezer gépet értékesítettek a kiskereskedelemben). Patonai Szabolcs kicsit soknak tartja ezt, szerinte ennél bizonytalanabb a helyzet, a növekedés mértéke nem nagyon lehet több 30 százaléknál. Magyarországon is igen kiélezett a verseny, az elsődleges döntési szempont az ár, amely folyamatosan csökken, tavaly megközelítette a 20 százalékot. Ma a 120–150 ezer forintos noteszgépek kategóriájában lehet igazán jó forgalmat csinálni – válaszolta lapunknak.

Az árerózió miatt a növekvő mennyiségi értékesítés mellett is a múlt évben csak az egy évvel korábbi bevételi mutatókat tudták megismételni, de a konkrét értéket nem kívánta nyilvánosságra hozni. A tényleges eladást Magyarországon továbbra is viszonteladókon keresztül bonyolítja a Toshiba.

Kérdésünkre elmondta: az idén várhatóan másfajta termékekkel is megjelenik Magyarországon a Toshiba digitálistermék-üzletága, amelyhez a noteszgépek is tartoznak. A japán márka az idén januárban Las Vegasban bemutatott első HD szabványú videokamera-családja mellett a nyáron piacra dobja médialejátszóját is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.