Létszámban és termékportfólióban is tovább javítja pozícióját Magyarországon a Toshiba. A 2006 előtt csak viszonteladókkal jelen lévő japán noteszgépmárkának 2007 októberétől önálló üzletági képviselete van Budapesten. Az itteni iroda most az ügyfélkiszolgálásban és a marketingben kíván erősíteni, de az év végéig megújítja teljes árukínálatát is – mondta el Patonai Szabolcs, a képviselet vezetője.
A márkának jelenleg kilencszázalékos a részesedése a magyarországi notebookpiacon, ezzel az ötödik legnagyobb szállító. Tavaly 32 ezer gépet adott el, 38 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tényleges üzleti lehetőségeket nem tudta teljes mértékben kihasználni, mert az egyik globális beszállítónál bekövetkezett technikai gondok miatt az anyacég nem tudott elegendő terméket gyártani a múlt év utolsó negyedében. Az irodavezető hozzátette: ebben az évben tovább kívánnak javítani a piaci pozíciójukon, s a negyedik helyet célozzák meg, ez pedig újabb dinamikus értékesítésnövelést követel, főleg annak ismeretében, hogy az IDC piackutató szerint az idén 40 százalékkal is bővülhetnek a magyarországi notebookeladások. (Tavaly mintegy 360 ezer gépet értékesítettek a kiskereskedelemben). Patonai Szabolcs kicsit soknak tartja ezt, szerinte ennél bizonytalanabb a helyzet, a növekedés mértéke nem nagyon lehet több 30 százaléknál. Magyarországon is igen kiélezett a verseny, az elsődleges döntési szempont az ár, amely folyamatosan csökken, tavaly megközelítette a 20 százalékot. Ma a 120–150 ezer forintos noteszgépek kategóriájában lehet igazán jó forgalmat csinálni – válaszolta lapunknak.
Az árerózió miatt a növekvő mennyiségi értékesítés mellett is a múlt évben csak az egy évvel korábbi bevételi mutatókat tudták megismételni, de a konkrét értéket nem kívánta nyilvánosságra hozni. A tényleges eladást Magyarországon továbbra is viszonteladókon keresztül bonyolítja a Toshiba.
Kérdésünkre elmondta: az idén várhatóan másfajta termékekkel is megjelenik Magyarországon a Toshiba digitálistermék-üzletága, amelyhez a noteszgépek is tartoznak. A japán márka az idén januárban Las Vegasban bemutatott első HD szabványú videokamera-családja mellett a nyáron piacra dobja médialejátszóját is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.