BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Izzasztó kérdés: Ki dezodorál a legtöbbet?

Az izzadásgátlók kiskereskedelmi forgalma értékben 12, mennyiségben 9 százalékkal bővült 2007 március-2008 februárban, az előző évihez képest.

A kiskereskedelem éves forgalma értékben meghaladja a 14 milliárd forintot, állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

A férfi izzadásgátlók részaránya valamelyest tovább növekedett, de még mindig a nőknek való dezodorokra jut a piac több mint fele. Az arány mennyiségben 54:43 százalék a női szegmens javára. (A többi unisex vagy tiniknek való termék).

Egy darab dezodor átlagos fogyasztói ára 2 százalékkal nőtt a legnépszerűbb, aerosolos, 3 százalékkal pedig a stift szegmensben. Előbbi darabonként átlagosan 511, utóbbi 609 forintba került idén január-februárban.

Az aerosolosra összességében a mennyiségi forgalom 51 százaléka jutott 2007 március-2008 februárban, stiftre 19, golyósra pedig 18 százalék

A beszerzés fő színhelye egyre inkább a hipermarket és a drogéria. A legnagyobb eladóterű üzletek részaránya 41 százalékra emelkedett a mennyiségi eladásokból, míg a drogériáké 34 százalékra. Így a két bolttípusban adják el az összes dezodor  háromnegyedét.

A kereskedelmi márkák szerény szerepet játszanak: Mennyiségi piaci részesedésük 5 és 7 százalék között mozgott az utóbbi két év periódusai során.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.