Az új generációs mozdony, amelynek most az elektromos változatát mutatta be a gyártó, moduláris alapokra épülő, szabványosított, üzembiztos és műszakilag bevált elemekből áll, ami garantálja a mozdonyok megbízhatóságát, fejleszthetőségét és könnyű karbantarthatóságát.
Az új Prima mozdonygeneráció első megrendelője a Marokkói Államvasutak (ONCF), amely 2007. novemberében adott megrendelést ezen mozdonytípus gyártására az Alstomnak.
A Prima II. megőrizte az elődjénél alkalmazott műszaki alapelveket, mivel alrendszerei szabványosak gyártása egyszerű, ennek köszönhetően pedig nagyobb modularitást kínál az üzemeltetők számára.
Az Alstom a legújabb fejlesztéseket alkalmazta az elektronikai (IGBT áramátalakítók) megoldásokban is, így a Prima II. mozdonyok négy különböző feszültségszinten (25 kV, 15 kV, 1500 V és 3000 V) is üzemeltethetők, ezzel pedig az Európán belüli nemzetközi forgalomban is műszaki változtatások nélkül alkalmazhatók. E feszültségek mellett és a megrendelő által választott konfiguráció függvényében (teher vagy személyforgalom) a Prima II. mozdonyok 4 és 6.4 MW közötti teljesítményszintet, 120 és 200 km/h közötti sebességet is elérhetnek.
A vezetőfülke hangszigetelt, légkondicionált és két vezető számára is elegendő belső teret biztosít. A mozdony ütközői akár 65 km/h ütközésnél keletkező energiát is képesek elnyelni.
A Prima II. tervezését és összeszerelését a Belfort-i Mozdony Kompetenciaközpontban végzik az Alstom szakemberei, de abban a gyártó több francia (Le Creusot, Ornans, Tarbes és Villeurbanne) és belga (Charleroi) egysége is részt vesz.
Az Alstom a mozdony valamint a vasúti teherszállítási piac egyik nagy múltú szereplője. A társaság a mozdonycsalád bevezetése és az első prototípus 1999-ben történt bemutatása óta több mint 1.750 Prima mozdonyt értékesített világszerte. 2000-ben Szíria, Izrael, Sri Lanka és Irán voltak az Alstom első Prima dízel villanymozdonyainak vevői. Az SNCF, a francia vasúttársaság több mint 280 Prima mozdonyt üzemeltet az eddig megrendelt 305 egységből, 2006-ban pedig további 400 dízelmozdonyra adott megrendelést az Alstom-Siemens konzorciumnak.
A Veolia Cargo, a francia-német magánüzemeltető, 2005. októberében adott megrendelést az Alstom-nak 31 villanymozdony gyártására és szállítására. Ebből hét mozdony már üzemel Németország és Franciaország között.
A közelmúltban az Alstom leszállította a kínai Közlekedési Minisztérium (MOR) által megrendelt első 180 Prima villanymozdonyt is. Ezek a világ legnagyobb teljesítményű mozdonyai, amelyek akár 20.000 tonnás vontató kapacitással is üzemelhetnek. Jelenleg további 500 hattengelyű mozdony fejlesztése zajlik, amelyeket az Alstom kínai partnere, a DELC a következő hónapokban szállít majd le.
Az új generációs Prima mozdonyok első megrendelője a Marokkói Államvasutak (ONCF), amely 2007. novemberében adott megrendelést húsz villanymozdonyra az Alstom-nak. Ezek a mozdonyok 2010-től üzemelnek majd teher- és személyszállításban egyaránt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.