Kezdő autósokon végzett tesztelések szerint mintegy 20 százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el azon ajánlások betartásával, amelyeket az európai olajvállalatok hirdettek meg az Európai Kőolajipari Szövetségen keresztül az Európai Bizottság programjával összhangban – hangzott el a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) keddi sajtótájékoztatóján.
A kontinens 29 államában – így Magyarországon is – a napokban induló kampány tíz pontban fogalmazza meg a gépkocsivezetők számára az üzemanyag-takarékos és egyben a környezetbarát vezetési stílus lépéseit.
Olyan ajánlásokat tesznek közzé, mint például a rendszeres szerviz, a légkondicionáló ésszerű használata és a forgalomhoz való igazodás. A kampányban részt vevő olajtársaságok – Magyarországon a MÁSZ-tagvállalatok: az Agip, a Mabanaft, a Mol, az OMV, a Shell és a Tesco – töltőállomásain szórólapok ismertetik az autósokkal az ajánlásokat.
Tóth József, a MÁSZ elnöke a Világgazdaságnak kifejtette: a magyarországi kampány egy-két millió forintos költségét a fent említett hat vállalat finanszírozza.
Arra a kérdésre, hogy az üzemanyag-kiskereskedelemmel foglalkozó cégeknek miért éri meg népszerűsíteni, hogy az autósok kevesebbet fogyasszanak, azt felelte: a fenntarthatóság és a vevők elégedettsége az olajtársaságoknak az egyik legfontosabb cél. Magyarországon az 1500 benzinkútból ezer, a teljes hazai forgalom 90 százalékát adó töltőállomás vesz részt a kampányban. A kezdeményezés eredményét legkorábban egy év múlva tudják mérni – tette hozzá.
Magyarországon – akárcsak a legtöbb európai országban – az elmúlt egy-két évben ugrásszerűen megnőtt az üzemanyagok ára. Folytatódik az a trend, hogy az új autót vásárlók jelentős része továbbra is az alacsony fogyasztású járműveket részesíti előnyben. TL
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.