BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Olajcégek a kevesebb fogyasztásért

Kezdő autósokon végzett tesztelések szerint mintegy 20 százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el azon ajánlások betartásával, amelyeket az európai olajvállalatok hirdettek meg az Európai Kőolajipari Szövetségen keresztül az Európai Bizottság programjával összhangban – hangzott el a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) keddi sajtótájékoztatóján.

A kontinens 29 államában – így Magyarországon is – a napokban induló kampány tíz pontban fogalmazza meg a gépkocsivezetők számára az üzemanyag-takarékos és egyben a környezetbarát vezetési stílus lépéseit.

Olyan ajánlásokat tesznek közzé, mint például a rendszeres szerviz, a légkondicionáló ésszerű használata és a forgalomhoz való igazodás. A kampányban részt vevő olajtársaságok – Magyarországon a MÁSZ-tagvállalatok: az Agip, a Mabanaft, a Mol, az OMV, a Shell és a Tesco – töltőállomásain szórólapok ismertetik az autósokkal az ajánlásokat.

Tóth József, a MÁSZ elnöke a Világgazdaságnak kifejtette: a magyarországi kampány egy-két millió forintos költségét a fent említett hat vállalat finanszírozza.

Arra a kérdésre, hogy az üzemanyag-kiskereskedelemmel foglalkozó cégeknek miért éri meg népszerűsíteni, hogy az autósok kevesebbet fogyasszanak, azt felelte: a fenntarthatóság és a vevők elégedettsége az olajtársaságoknak az egyik legfontosabb cél. Magyarországon az 1500 benzinkútból ezer, a teljes hazai forgalom 90 százalékát adó töltőállomás vesz részt a kampányban. A kezdeményezés eredményét legkorábban egy év múlva tudják mérni – tette hozzá.

Magyarországon – akárcsak a legtöbb európai országban – az elmúlt egy-két évben ugrásszerűen megnőtt az üzemanyagok ára. Folytatódik az a trend, hogy az új autót vásárlók jelentős része továbbra is az alacsony fogyasztású járműveket részesíti előnyben. TL

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.