BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Olyan jó, mint a Boeing" - Nézze meg az új orosz szupergépet!

A Szuhoj (Sukhoi) repülőgépgyár Superjet 100 típusú gépe megtette első útját - jelentette be a cég sajtóosztálya hétfőn.

A gép a gyárnak az Amur menti Komszomolszkban lévő kifutópályájáról szállt fel, s 40 percen át volt a levegőben, 1200 méter magasba emelkedve fel.

Ezután kezdődik meg a gép forgalomba helyezéséhez szükséges legalább 600 repülés.

A jelenlegi tervek szerint év végére összeszerelnek négy gépet, s ennek alapján a cég arra számít, hogy a már megrendelt gépek kiszállítása legfeljebb 2-3 hónapot késik. Eddig már 73 darabra van megrendelés, de két orosz társaság az első repülésre várt, s ezután még 27 repülőgépet szándékozik rendelni, a szerződések már elkészültek és aláírásra várnak.

Az első megrendelő az Aeroflot volt, amelynek a szerződés értelmében az első gépet idén novemberben kellett volna megkapni, de a szállítás késni fog. Hogy mikor kerül rá sor, egyelőre nem ismeretes, de a gyár számításai szerint legfeljebb 2-3 hónapos lesz a késés.

Az SSJ az utóbbi évek legnagyobb vállalkozása az orosz repülőgépgyártásban, tervezett költsége 1,4 milliárd dollár. A prototípus szeptemberi bemutatóján Szergej Ivanov első miniszterelnök-helyettes azt mondta róla, ez lesz az első orosz személyszállító repülőgép, amely megfelel a nemzetközi normáknak.

Gyártója, a Szuhoj Polgári Repülőgépek Zrt a száz százalékos állami tulajdonban lévő Szuhoj Rt leányvállalata, s 2000-ban hozták létre polgári légi projektek - köztük a Szuhoj (Sukhoi) Superjet-100 (SSJ) kidolgozására.

A brazil Embraer és a kanadai Bombardier gyárak modelljeivel versenyző, regionális rendeltetésű, 75-95 személyes kategóriába tartozó SSJ 100 kifejlesztése 2001-ben kezdődött, katalógusára felszereltségétől függően 23,4-28,9 millió dollár.

Az értékesítést három éve kezdték meg, és eddig a 95 férőhelyes alaptípusra 73 szerződést kötöttek: harmincat rendelt az Aeroflot, opcióval további 15 gépre, 10-re az FKL Pénzügyi Lízing Társaság, 15-re az AirUnion, hatra a DalAvia, tízre az ItAli és kettőre az Armavia kötött szerződést.

Öt évre szóló együttműködési megállapodást írtak alá a magyar ás az orosz légiközlekedési iparág meghatározó szereplői tavaly decemberben a magyar-orosz kormányközi konzultáció keretében. Az együttműködést a Malév Zrt., orosz részről az Air Union, a Szuhoj Polgári Repülőgépgyártó Vállalat, valamint az oroszországi állami Fejlesztési és Külgazdasági Tevékenységek Bankja (Vnyesekonombank) képviselői írták alá.
Középtávon elengedhetetlen a Malév regionális flottájának cseréje, a légitársaság gépparkjában jelenleg szolgáló CRJ-k és Fokkerek új, korszerűbb gépekkel történő kiváltása - szögezte le ennek kapcsán a Malév. A flottamodernizációs program keretében a légitársaság megvizsgálja az új SSJ100 típusú Szuhoj jetek beszerzésének, illetve a géptípus műszaki ellátását célzó üzleti együttműködés lehetőségét.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.