BUX 42,893.63
-0.48%
BUMIX 3,817.8
+0.21%
CETOP20 1,820.32
0.00%
OTP 9,022
-2.11%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.16%
+0.44%
ZWACK 17,400
+0.29%
0.00%
ANY 1,545
+0.32%
RABA 1,170
0.00%
0.00%
-0.46%
0.00%
0.00%
OPUS 152.2
+0.26%
+0.26%
0.00%
-0.25%
OTT1 149.2
0.00%
-0.90%
MOL 2,832
+0.78%
0.00%
ALTEO 3,000
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+2.00%
+0.62%
0.00%
-5.19%
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
0.00%
0.00%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Rossz tanuló fiúk, jó tanuló lányok – Egy mítosz vége?

A legújabb amerikai kutatások eredményei azt mutatják: legalább is részben tévesek azok az elképzelések, amelyek szerint az iskolai eredmények eltérésének oka, hogy a tanárok máshogy bánnak a fiúkkal, mint a lányokkal.

A kilencvenes években az egyik oldal azt hangsúlyozta, hogy a fiúk több figyelmet kapnak, mint a lányok, ezért a reál tantárgyak felé fordulnak, ez pedig eltérő tudásszintet eredményez. Az elmúlt években megfordult a trend, és elterjedt az a nézet, hogy a lányok vannak előnyben a fiúkkal szemben.

Az American Association of University Women negyven év egységes iskolai szintfelmérőit tekintette át, és – most először – nem csak a gender, hanem a családok vagyoni helyzetének viszonylatában is megvizsgálta a két a nem eltérői iskolai eredményeinek hátterét. A legfontosabb következtetés, hogy – a közvélekedéssel ellentétben – nem létezik egy úgy nevezett fiú válság, amely a fiúkat pusztán nemül miatt hátrányos helyzetbe hozza.

A kutatók kimutatták: a lányok és fiúk közötti, az olvasási képességeket érintő képességekben mutatkozó eltérés nem új jelenség, és úgy tűnik, nem is változik. A lányok továbbra is jobban teljesítenek a szövegértéssel kapcsolatos feladatok során, ugyanakkor a fiúk egyes korcsoportjai az elmúlt években fejlődést mutattak. Bár a 17 éves korosztályt tekintve a fiúk továbbra is jobbak a reál tantárgyakban, mindkét nem teljesítménye javul. A nemek közötti eltérések mértéke a család származásának megfelelően erősen változik. Ugyanakkor az alacsonyabb jövedelmű családokból származó diákok jóval kisebb eredményességgel teljesítenek mind a matematika, mind az olvasási feladatok terén – írja a Washington Post.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek