BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az orosz reklámügynökségek is elismerik a magyar kreatívokat

Orosz reklámügynökségi vezetők delegációja látogatott Magyarországra június elején. A magyar médiapiac jellemzőinek és a lehetséges együttműködéseknek a felmérésére hazánkba látogató szakemberek az oroszországihoz hasonlónak, vagy esetenként jobbnak találták kreatívjaink színvonalát.

Az első napon szakemberek a magyar médiapiac jellemzőiről, valamint a reklám és a pr egységes stratégiába szervezésének gyakorlatáról hallhattak előadásokat, ezt követően ellátogattak az RTL Klub székházába, majd az etyeki Korda Stúdióba.

A látogatás második napján a Magyar Reklámszövetség FÜGE tagozatának tagjaival ismerkedtek meg.

A Magyar Reklámszövetség szervezte meg az orosz és magyar reklámügynökségek vezetői közötti találkozót, amelyen a Berg Media, H-artdirectors, a HD Group, a Kirowski, a Látványos Grafikai Művek, a Noe''s Ark, a Próbakő, a ReVision, a Sylva és a Well képviselői vettek részt. A találkozó két órája leginkább arra adott lehetőséget, hogy egy benyomást alakítsunk ki a vendégeinkben a magyar reklámról – mondta el a Magyar Reklámszövetség főtitkára. Markovich Réka említette, a vendégcsoport sokat gondolkozott azon, hova utazzon, végül azért döntöttek hazánk mellett, mert sok szempontból hasonlónak látják a reklámszakmai helyzetünket. Valószínűleg nem a piac méretére gondoltak, de ha valóban van hasonlóság, akkor akár tanulhatunk is egymástól – tette hozzá Markovich Réka.

A méretkülönbség nagyjából tízszeres – ismertette az orosz fél összehasonlítási adatait Szabó Mónika, a Gold Communications vezetője. A magyarországi televíziós reklámköltések például 2007-ben 75 milliárd forintot tettek ki, míg ugyanez az adat az orosz piacon 112,5 milliárd rubel, ami nagyjából 742,5 milliárd forint. A különbség a jövőben tovább nő, mivel a magyar piac telített, növekedési potenciáljában elmarad az oroszországi mögött. Míg a hazai szakemberek nem várják itthon a piac kimagasló bővülését, Oroszországban 2012-re az idei értékekhez képest 60 százalékos növekedést prognosztizálnak. A várakozás nem alaptalan, a teljes orosz piac 2001 és 2007 között 290 milliárd forintról 1509 milliárd forintra nőtt. Ezen belül is a legdinamikusabb növekedést az internetes költések mutatták, míg arányában ott is a televíziós hirdetések a legnépszerűbbek 49,2 százalékkal.

A magyar reklápiac méretéről szóló friss összeállításunk itt olvasható.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.