Az első napon szakemberek a magyar médiapiac jellemzőiről, valamint a reklám és a pr egységes stratégiába szervezésének gyakorlatáról hallhattak előadásokat, ezt követően ellátogattak az RTL Klub székházába, majd az etyeki Korda Stúdióba.
A látogatás második napján a Magyar Reklámszövetség FÜGE tagozatának tagjaival ismerkedtek meg.
A Magyar Reklámszövetség szervezte meg az orosz és magyar reklámügynökségek vezetői közötti találkozót, amelyen a Berg Media, H-artdirectors, a HD Group, a Kirowski, a Látványos Grafikai Művek, a Noe''s Ark, a Próbakő, a ReVision, a Sylva és a Well képviselői vettek részt. A találkozó két órája leginkább arra adott lehetőséget, hogy egy benyomást alakítsunk ki a vendégeinkben a magyar reklámról – mondta el a Magyar Reklámszövetség főtitkára. Markovich Réka említette, a vendégcsoport sokat gondolkozott azon, hova utazzon, végül azért döntöttek hazánk mellett, mert sok szempontból hasonlónak látják a reklámszakmai helyzetünket. Valószínűleg nem a piac méretére gondoltak, de ha valóban van hasonlóság, akkor akár tanulhatunk is egymástól – tette hozzá Markovich Réka.
A méretkülönbség nagyjából tízszeres – ismertette az orosz fél összehasonlítási adatait Szabó Mónika, a Gold Communications vezetője. A magyarországi televíziós reklámköltések például 2007-ben 75 milliárd forintot tettek ki, míg ugyanez az adat az orosz piacon 112,5 milliárd rubel, ami nagyjából 742,5 milliárd forint. A különbség a jövőben tovább nő, mivel a magyar piac telített, növekedési potenciáljában elmarad az oroszországi mögött. Míg a hazai szakemberek nem várják itthon a piac kimagasló bővülését, Oroszországban 2012-re az idei értékekhez képest 60 százalékos növekedést prognosztizálnak. A várakozás nem alaptalan, a teljes orosz piac 2001 és 2007 között 290 milliárd forintról 1509 milliárd forintra nőtt. Ezen belül is a legdinamikusabb növekedést az internetes költések mutatták, míg arányában ott is a televíziós hirdetések a legnépszerűbbek 49,2 százalékkal.
A magyar reklápiac méretéről szóló friss összeállításunk itt olvasható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.