Tavaly 1,5 százalékkal, 27 milliárd euróra csökkent Németországban a két Aldi-lánc, a Nord és a Süd öszszesített forgalma – idézte a Handelsblatt a GfK piackutató tanulmányát, kiemelve, hogy az Albrecht testvérpár által vezetett diszkonthálózatok történetében először fordult elő ilyen eset. A német élelmiszer-kiskereskedelemben így az egy évvel korábban még erőteljes növekedést mutató 4200 Aldi bolt piaci részesedése 0,6 százalékponttal, 18,9 százalékra esett, miután a két cég felhagyott a hálózatbővítéssel. Másrészt a GfK vizsgálata azt állapította meg, hogy tavaly a Lidl mintegy 10 százalékkal, 13,3 milliárd euróra növelte árbevételét. A telítődött élelmiszerpiac ugyanakkor rontja a diszkontok nyereségességét: elemzések szerint ez a bolttípus 2003 óta fajlagos forgalmának 8 százalékát veszítette el. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.