BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csökkent az Aldi németországi értékesítése

Tavaly 1,5 százalékkal, 27 milliárd euróra csökkent Németországban a két Aldi-lánc, a Nord és a Süd öszszesített forgalma – idézte a Handelsblatt a GfK piackutató tanulmányát, kiemelve, hogy az Albrecht testvérpár által vezetett diszkonthálózatok történetében először fordult elő ilyen eset. A német élelmiszer-kiskereskedelemben így az egy évvel korábban még erőteljes növekedést mutató 4200 Aldi bolt piaci részesedése 0,6 százalékponttal, 18,9 százalékra esett, miután a két cég felhagyott a hálózatbővítéssel. Másrészt a GfK vizsgálata azt állapította meg, hogy tavaly a Lidl mintegy 10 százalékkal, 13,3 milliárd euróra növelte árbevételét. A telítődött élelmiszerpiac ugyanakkor rontja a diszkontok nyereségességét: elemzések szerint ez a bolttípus 2003 óta fajlagos forgalmának 8 százalékát veszítette el. DK

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.