BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szolid tavalyi eredmények a Vodafone-tól

A március végén zárult 2007–2008-as üzleti évben az egy évvel korábbihoz képest 0,4 százalékkal nőtt a Vodafone Magyarország árbevétele – közölte tegnap sajtótájékoztatón Beck György, a társaság vezérigazgatója. A visszafogott növekedés hátterében a tavaly a Nemzeti Hírközlési Hatóság által bevezetett hatósági hívásvégződtetési díjak állnak, amelyek komoly mértékben visszafogták a bővülést. Ezek hatását nem számítva a vállalat árbevétele 7,7 százalékkal bővült 2007–2008-ban az előző üzleti évhez viszonyítva. A társaság 2006–2007-ben több mint 140 milliárd forintos forgalmat ért el, ez akkor éves összevetésben tízszázalékos bővülést jelentett. A nemzetközi hívásdíjakból (roaming) származó bevétel 14,1 százalékkal nőtt, és jól mutatja a mobilinternet térnyerését, hogy egy év alatt a cég ügyfeleinek napi adatforgalma 135-szörösére bővült.

A Vodafone Magyarország 177 ezer új ügyfélre tett szert az elmúlt üzleti évben, a havi számlás ügyfélkör 24 százalékkal nőtt, így az ilyen típusú előfizetést választók aránya már 44 százalék felett van a cég felhasználói között. A beszélt percek száma nyolc százalékkal növekedett, míg az országos átlag 4,3 százalék volt.

Az elmúlt évben jelentős szervezeti átalakuláson ment át a Vodafone Magyarország: míg korábban funkcionálisan alakították ki a részlegeket, addig az új rendszerben ügyfélszegmensek szerinti igazgatóságokat hoztak létre – mondta el Beck György. A tavalyi év fontos eseménye volt a globális pénzügyi szolgáltató központ létrehozása Budapesten, amelyre mintegy kilencmilliárd forintot fordít a mobilszolgáltató.

A mobilpiac jövőjével kapcsolatban Beck György elmondta, hogy a mobilinternet területén robbanásszerű fejlődés várható, illetve hosszabb távon folytatódik az ágazat konszolidációja, azaz még kevesebb, ugyanakkor a jelenleginél nagyobb szolgáltató uralja majd a mobilvilágot. KZ

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.