Cégvilág

A fröccs része a kultúrált borfogyasztásnak - Kampány nyolcmillióból

Augusztus első két hetében fröccskultúra-kampányt finanszírozott a borszakma és az agrártárca képviselőiből álló ágazati bormarketing bizottság (bb).

Az akció - amelyet az Unicus Hungary Kft és az Est Media Group bonyolított le - ma fejeződik be. A kampány 8 millió forintba került - mondta a VGO-nak Nemes Richárd, a bb-be hat tagot delegáló Magyar Bormarketing (MB) Kht. ügyvezető igazgatója.

Az országos lefedetettségű projekt alapvetően a vendéglátóhelyekre koncentrált, ahol plakátokat helyeztek ki. Emellett különböző hirdetések jelentek meg több médiumban is. Nemes Richard tájékoztatása szerint egyelőre olyan minikampány zajlott, amelynek nem elsősorban a borfogyasztás növelése, hanem a fröccskultúra népszerűsítése volt a célja a felnőtt fiatalok körében. Az akció a mérsékelt  borfogyasztást propagálta és arra hívta fel a figyelmet, hogy a fröccsözés a kulturált borivás hagyományos magyar módja - közölte az ügyvezető igazgató.

Mint ismert, hosszú idő után az idén indulhattak ismét közösségi bormarketingprogramok, miután tisztázódott, mely szervezetek milyen módon használhatják fel az ágazati forrásokat. A piaci szereplőknek a belföldi értékesítések után literenként 8 forintos forgalombahozatali járulékot kell befizetniük, amely a korábbi jövedéki adót váltotta fel. Az összegyűlt pénzeket 60-40 százalékban lehet bormarketingre és minőség-ellenőrzésre fordítani. A korábbi nyilatkozatok szerint hazai és külföldi marketingre az idén 700 millió forintot juthat.

Est Media Group fröccs bormarketing bizottság Nemes Richárd Unicus Hungary
Kapcsolódó cikkek