Cégvilág

Blu-rayt ad el Pinocchio és Hófehérke – Új Disney-kampány

A Walt Disney illetékesei szerint a közönség nincs kellően meggyőződve arról, hogy a jelenleginél modernebb DVD-élményre lenne szüksége. A cég ezért beveti leghíresebb rajzfilmfiguráit az új formátum terjesztése érdekében.

A Disney új kampánya keretében a következő két év során öt klasszikus rajzfilmet jelentet meg Blu-ray formátumban. A Pinocchio, a Hófehérke és a hét törpe, a Fantázia, valamint a Fantázia 2000 alkotják majd azt a "platina lemez" sorozatot, amellyel a cég az új formátumot népszerűsítené – számol be a New York Times.

Az új lemezeket a Disney olyan extrákkal fűszerezi, amelyek az interaktivitás és a közösségi portálok iránt érdeklődő fiatalokat célozzák meg. Így a nézők például a film nézése közben chatelhetnek barátaikkal, a hozzászólások a képernyőn valós időben jelennek meg. Emellett a video mail szolgáltatásnak köszönhetően a fiatalok beléphetnek a film világába. Mindez a BD Live technológiának köszönhető, ami összeköti a Blu-rayt az Internettel.

A Disney abban bízik, hogy a BD Live segítségével javíthat az új formátum eddig elszomorító statisztikáin. A rajzfilm-óriás arra alapoz, hogy 2001-ben a Hófehérke megjelenése jelentősen segített az akkor új DVD népszerűsítésében. Mostanra a DVD piac is lassulást mutat, az Adams Media Research adatai szerint az elmúlt évben – a médium történetében először – 3.2 százalékkal csökkent az eladások száma. A BD Live sikere kérdéses, az új funkciót ugyanis alaposan meg kell fizetni. A BD Live-képes lejátszók ára 300 és 700 dollár (47 ezer–110 ezer forint) között mozog, vagyis jóval drágábbak, mint a hagyományos Blu-ray egységek. Ugyanakkor a Blu-ray sikerében bízik a szektor: piaci becslések szerint 2008–ban egy milliárd készüléket adnak el.

chat DVD blu-ray Disney pinocchio hófehérke
Kapcsolódó cikkek