Veszi a magyar a pralinét, mint a cukrot
A fogyasztói átlagárak emelkedtek a vegyes pralinék alkoholos és nem alkoholos szegmensében, de az egyfajta nem alkoholos pralinéknál is.
Például egy kilogramm nem alkoholos vegyes praliné tavaly június-júliusban 3 244 forintba került, idén pedig 6 százalékkal többe, azaz 3 435 forintba. Szintén magasabb lett a nem alkoholos egyfajta praliné átlagos fogyasztói ára, bár csupán 1 százalékkal: Egy kilogrammot idén június-júliusban átlagosan 3 318 forintért adtak el.
Legnagyobb szegmens továbbra is a nem alkoholos praliné: mennyiségben az eladások 50 százaléka jutott rá 2007 augusztus-2008 júliusban.
A tendencia azonban enyhe csökkenést mutat. Ugyanakkor a nem alkoholos vegyes praliné piaci részesedése 30, míg az alkoholos egyfajtáé 20 százalék.
A kereskedelmi márkák részaránya a mennyiségben mért bolti forgalomból a következőképpen alakul: ez év június-júliusban 30 százalékot regisztrált a Nielsen, míg a múlt év hasonló időszakában 22 százalékot, tavalyelőtt pedig 20 százalékot.
(A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória kiskereskedelmi forgalmából – mennyiségben - átlagosan 26 százalék jut a láncok saját márkáira az idei és tavalyi első félévben).
A praliné beszerzésének fő színhelyei a modern láncok. A 400 négyzetméteresnél nagyobb bolttípusokra jutott a mennyiségi eladások 72 százaléka, 2007 augusztus-2008 júliusban, míg egy évvel korábban 74 százalék volt ez az arány.