Érkezik az orosz Opel - Fotó!
Az üzem évi 70 ezres kapacitása révén az amerikai konszern 200 ezer kocsit gyárthat Oroszországban. Már az avatás előtt megkezdődött a GM két aszfaltterepjárója, az Opel Antara és a Chevrolet Captiva sorozatgyártása, a jövő évben pedig az új fejlesztésű középkategóriás limuzin, a Chevrolet Cruze is gyártásba kerül. Az 1700 fős susari üzem csak a helyi piacra termel.
A GM Europe elnöke, Carl-Peter Forster kijelentette, Oroszország a legjobb úton halad afelé, hogy az amerikai konszern számára Európa legnagyobb autó piacává váljék.
Miután – a pénzügyi válságig – évről évre ugrásszerűen nőttek az orosz jövedelmek, s ezzel párhuzamosan az autóeladások, a GM megváltoztatta terveit a susari üzemmel kapcsolatban.
Noha korábban 26 ezres gyártókapacitással tervezték az üzemet, még az építkezés megkezdése előtt 70 ezerre módosították a terveket. Az autóra éhes orosz piac gyakorlatilag az összes nagy járműgyártó csoport figyelmének a középpontjában áll, amelyek nem csupán gyártmányaik helyi eladásait növelik, hanem egyre-másra hozzák létre orosz cégekkel vegyes vállalataikat, hogy helyben gyártsák az ottani piacra szánt modelleket.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható


