Kevésbé "zöldülnek" az autók - Előny a német márkáknál
E szerint 2012-re nem kell valamennyi új autó emisszióját 130 g/km-re csökkenteni, amint azt egy évvel ezelőtt az Európai Bizottság javasolta. Ebben az évben még csak arra kötelezik a gyártókat, hogy az eladott új járművek 65 százaléka feleljen meg a normának. Az arány fokozatosan emelkedne, s 2015-re érné el a 100 százalékot.
A kompromisszumban enyhítették a megadott célszámokat el nem érő autógyárakra kirovandó büntetési tételeket is (lásd a táblázatot). Egyes elemzők máris úgy számítják, jó néhány cégnek olcsóbb lehet kifizetni a büntetést, mint rengeteg pénzt beleölni a kibocsátás gyors csökkentését lehetővé tevő technológiák kifejlesztésébe.
A változtatások elsősorban a német márkáknak kedveznek, amelyek hagyományosan nagyobb teljesítményűek és nehezebbek, így több CO2-t bocsátanak ki, mint francia vagy olasz versenytársaik. A 2006-os emissziós adatok értelmében a német gyáraknak átlagosan 49 százalékos lefaragást kell végrehajtaniuk a célok eléréséhez, az olaszoknak és a franciáknak csak 15 százalékosat.
Az EU szén-dioxid-kibocsátásának 10 százaléka származik a személygépkocsikból, ezért az autógyáraknak kulcsszerepük lehet a globális felmelegedés lassításában.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható


