A Saabnak "el kell válnia" az Opeltől
Ezzel szemben a Saab Automobile AB azt közölte: az igazgatótanács bírósági eljárás keretében kérvényezte a cég újjászervezését, azzal a céllal, hogy egy teljesen független és befektetést vonzó önálló üzleti egységet hozzon létre.
Új fejezet kezdődött a Saab életében, amely két évtizedes idegen tulajdonlás után újra svéd kézbe került – tette közzé honlapján a cég péntek délután azt követően, hogy a bíróság áldását adta a beadványra. Az átszervezést a bíróság által kijelölt tanácsadó, Guy Lofalk vezeti, ugyanakkor a három hónapos újjászervezési folyamat további finanszírozási forrásokat igényel.
Ahhoz azonban, hogy a Saab önálló üzleti egység legyen, az is kell, hogy a termelést különválasszák a GM másik európai leányvállalatáétól, az Opelétől. A tervek szerint az őszi frankfurti autószalonon bemutatandó új Saab 9-5 modell gyártása például Rüsselsheimben kezdődött volna az Opel Insignia gyártósorán, mivel mindkét kocsinak azonos az alaplemeze.
Most viszont a svédországi Trollhattanben kell megteremteni az új modell gyártásának feltételeit, ugyanakkor más modell a Vectra alapjára épül, az 1,8 literes motorok pedig a GM Powertrain Kft.-nél, Szentgotthárdon készülnek. Igaz, ez a Saab számára nem sok, mert az évente mintegy 400 ezer motort kibocsátó gyár a tavalyelőtti 2360 darab után az elmúlt évben már csak 1515-öt szállított az összeszerelő üzembe