Erről Dörnyei Otília, a GfK Hungária piackutató ügyfélkapcsolati igazgatója számolt be a 2008-ról készült felmérésének tapasztalatai alapján.
A felmérés rámutatott: az élményszerű nagybevásárlások csökkentek, a trend nagy vesztesei így a nagy alapterületű hipermarketek lettek, ahol csupán 1,1 százalékkal hagytak több pénzt az egy évvel korábbi értékhez képest. A diszkontok korábbi dinamikus növekedése is megállt: 2007-hez képest csak 3,6 százalékos bővülést tudtak felmutatni, bár ez döntően az alacsonyabb árszínvonalból következik.
Ezzel szemben a szupermarketek forgalmának értéke 2008-ban 20,2, a drogériák forgalma pedig 15,4 százalékkal növekedett, annak ellenére, hogy ezek magasabb árfekvést képviselnek. Ennek oka az lehet, hogy a meglévő vásárlók többször és nagyobb értékben vásároltak, valamint ezek a típusú üzletek új vásárlókat nyertek meg maguknak.