Cégvilág

Két milliárd dollárt fektet be Kínában a Coca-Cola

A következő három évben két milliárd dollárt invesztál a Coca-Cola a világ harmadik legnagyobb piacán. A legnagyobb üdítőital-gyártó ezzel csaknem duplájára emeli kínai befektetéseit.

A projekt első részeként a Coca-Cola 90 millió dolláros költséggel kutatóközpontot létesít Sanghajban – a létesítményben hatszázan dolgoznak majd a cég új termékein – tudósít az AFP . A Coca-Cola jelenleg a kínai bíróság ítéletére vár, melyből kiderül: átveheti-e a 2,4 milliárd dollár értékű China Huiyuan Juice Groupot. Ha a hatósok jóváhagyják, ez lehet a legnagyobb külföldi akvizíció Kínában és ehhez adódik hozzá a ma bejelentett két milliárd dolláros

2008 negyedik negyedévében a Coca-Cola nyeresége 18 százalékot esett, a cég a fejlődő országok piacain igyekszik újabb pozíciókat szerezni. A Sinolink Securities elemzője szerint Kína a válság idején biztonságosabb terep, mivel az országban szinte garantálható az üdítőital piac növekedése.

Az elemzők szerint jelenleg is a Coca-Cola vezeti a szénsavas italok piacát Kínában, míg a nem szénsavas üdítők terén a helyi Wahaha cég az uralkodó. A Huiyuan Juice felvásárlása jelzi, hogy az amerikai vállalat igyekszik folyamatosan szélesíteni termékválasztékát.

üdítő sanghaj Coca-Cola fejlődő nyereség szénsavas piac
Kapcsolódó cikkek