Cégvilág

Kevesebb pénz jut sportszponzorációra

Az idén jobban megfontolják a cégek, mely sportág szponzorációjára adnak ki milliós összegeket.

A sikersportágaknak és a hatékony kommunikációs erővel rendelkező csapatoknak, kluboknak nem kell aggódniuk: a szponzorok szívesebben veszik szárnyaik alá azokat, akik biztos megtérülést jelentenek. A vállalatok hangsúlyozzák, a hosszú távú szponzori szerződéseket nem bontják fel, újakat viszont biztosan nem vesznek fel a 2009-es listára. A kommunikációra költött összeget szintén visszafogják.

Az ING csoport a közelmúltban jelentette be, hogy a Renault Forma–1-es csapattal kötött – 2007-től 2009-ig érvényes – hároméves szerződését az idei szezon után nem hosszabbítja meg, és a szezon végén kilép a Forma–1-ből. A pénzügyi konszern döntése nemcsak a Renault csapatot érintette kedvezőtlenül, hiszen az ING egyben az ausztrál, a belga, a Török és a Magyar Nagydíj főszponzora is.

A pénzügyi óriás három éve kötött megállapodást az istállóval, és azóta évente mintegy 86 millió dollárt áldozott a sportágra. Ha a támogatási összegeken nem is, annak kommunikációján több cég is spórol. Nem véletlenül: szinte biztos, hogy a népszerűsítésre fordított kampány jóval meghaladja a szponzorációra költött összeget. Íratlan szabály, hogy minden támogatásra szánt egy forint mellett 2-3 forintot reklámra kell költeni.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

sport reklám szponzoráció istálló csapat Renault Forma-1 ING Magyar Nagydíj
Kapcsolódó cikkek