BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Válságban fogy a legjobban az Univer mustár

Tavaly 13,2 milliárd forintos rekordszintre növelte árbevételét a 2007-es 11,3 milliárdról, és az előző évinél magasabb eredményt is elért a kecskeméti Univer Product Zrt.

Molitorisz Károly vezérigazgató tájékoztatása szerint a javuláshoz a tavaly nyári 7 százalékos áremelkedés mellett a jelentős forgalomnövekedés is hozzájárult. A holdingszerűen működő teljes Univer csoport forgalma így 2008-ban hárommilliárd forinttal, 28,7 milliárdra emelkedett. A cégvezető szerint az iskolákat megcélzó programjuk sikere is hozzájárult, hogy az Univer Product mustárforgalma 5 százalékkal nőtt.

Így a mustárpiacon is a legnagyobb eladóvá vált, miután a majonézeladásokban már hosszabb ideje az élen áll. A cég erre az évre nem tervez növekedést és áremelést, az eredményt hatékonyságnöveléssel kívánja megtartani. A vezérigazgató szerint a válságban azok a cégek kerülnek a legnehezebb helyzetbe, amelyeknek termelésükhöz külső forrásra van szükségük, de a bankok nem adnak.

Ezért is tartja szerencsésnek, hogy az Univer már tavaly hozzákezdett a fejlesztéshez, s áprilisra üzembe is állíthatja a mintegy 3 milliárd forintos beruházással a 9000 négyzetméteres készáru-csomagoló és gyártó üzembe telepített legújabb keverő- és automata töltőberendezéseit.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.