Cégvilág

Válságban fogy a legjobban az Univer mustár

Tavaly 13,2 milliárd forintos rekordszintre növelte árbevételét a 2007-es 11,3 milliárdról, és az előző évinél magasabb eredményt is elért a kecskeméti Univer Product Zrt.

Molitorisz Károly vezérigazgató tájékoztatása szerint a javuláshoz a tavaly nyári 7 százalékos áremelkedés mellett a jelentős forgalomnövekedés is hozzájárult. A holdingszerűen működő teljes Univer csoport forgalma így 2008-ban hárommilliárd forinttal, 28,7 milliárdra emelkedett. A cégvezető szerint az iskolákat megcélzó programjuk sikere is hozzájárult, hogy az Univer Product mustárforgalma 5 százalékkal nőtt.

Így a mustárpiacon is a legnagyobb eladóvá vált, miután a majonézeladásokban már hosszabb ideje az élen áll. A cég erre az évre nem tervez növekedést és áremelést, az eredményt hatékonyságnöveléssel kívánja megtartani. A vezérigazgató szerint a válságban azok a cégek kerülnek a legnehezebb helyzetbe, amelyeknek termelésükhöz külső forrásra van szükségük, de a bankok nem adnak.

Ezért is tartja szerencsésnek, hogy az Univer már tavaly hozzákezdett a fejlesztéshez, s áprilisra üzembe is állíthatja a mintegy 3 milliárd forintos beruházással a 9000 négyzetméteres készáru-csomagoló és gyártó üzembe telepített legújabb keverő- és automata töltőberendezéseit.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

csomagoló Molitorisz majonéz áremelés árbevétel automata válság Univer mustár
Kapcsolódó cikkek