Cégvilág

Wolf: Nem feltétlenül a legerősebb kkv marad fent

A válság kkv szektorra gyakorolt hatásait legelőbb a krízis epicentrumában lévő amerikai kis- és közepes vállalkozások tapasztalták meg. Wolf Gábor kkv marketing szakértő Washingtonban gyűjtött tapasztalatokat a válság kis- és közepes vállalkozásokat érő hatásokról.

Wolf Gábor szerint az ott látott sikeres válságkezelő stratégiák segíthetnek a hazai kis- és közepes vállalkozásoknak is a megfelelő válaszok megtalálásában. A válság hatásainak kivédésére két terület erősítésében látják a megoldást tengeren túli kisvállalatok: 

  • az ügyfélszolgálat  megerősítésében - amellyel megvédhetik a nehezen megszerzett  ügyfélbázisukat az olcsó konkurensek támadása elől;

  • az új termékek és szolgáltatások fejlesztésének és  bevezetésének felgyorsításával - hogy fenntartsák a piac  érdeklődését és új piacokat hódíthassanak meg.
  • Hozzátette, hogy amerikai vezető kkv marketing szakértők beszámolója szerint, a válság leginkább azokat a kis- és közepes céget fenyegeti, amelyek korábban nem alkalmaztak marketing eszközöket és nem építettek vevőlistát, amivel hatékonyan és költségkímélő módon kommunikálhatnak a vevőikkel - véli a Marketing Commando vezető tanácsadója.

    Az amerikai tapasztalatok rámutatnak, hogy nem feltétlenül a legerősebb cég marad fenn, hanem amelyik gyorsabban képes alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez.

    Wolf Gábor marketing ügyfél kis- és közepes vállalkozások kkv Marketing Commando amerikai
    Kapcsolódó cikkek