BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

2012-re a HD lehet a szórakoztatóelektronika ura

A nagy felbontású digitális (HD) szórakoztatóelektronikai eszközök – jelátalakítók, videokamerák, DVD-lejátszók, játékkonzolok stb. – globális piaca 2012-re várhatóan megháromszorozódik annak nyomán, hogy a HD lesz az új, széles körben alkalmazott videoszabvány – bocsátja előre legutóbbi elemzésében az amerikai iSuppli.

A HD-képes készülékekből az éves eladott mennyiség akkorra már meghaladja a 200 milliót, szemben a tavalyi 68,9 millióval. Szakértői becslések szerint 2012-re a jelátalakítók, videokamerák, DVD-lejátszók és játékkonzolok 52,9 százaléka képviseli majd a nagy felbontású digitális technológiát, a múlt évi eladásokra jellemző 21,6 százalék után.
 
A HD-tartalmakra sem lehet már panasz, legalábbis az érettebb piacok televíziós szegmensében, hiszen egyre több műsorszolgáltató cég kínálatában találhatók ilyen csatornák, legyen szó kábel- vagy műholdas, földfelszíni vagy éppen internetalapú televíziózásról (IPTV).

Az ilyen tartalmakat szállító cégek száma is rekordgyorsasággal emelkedik, de a HDTV-k és a hozzájuk tartozó jelátalakítók forgalmából is arra lehet következtetni, hogy a felhasználók körében egyre elfogadottabb ez a technológia.

HD befogadására egyértelműen az észak-amerikai piac a legfelkészültebb, nemcsak a törvényi szabályozást, hanem a versenyképes üzleti modelleket tekintve is. A piaci részesedésért folytatott versenyben, valamint az egy előfizetőre jutó bevételek (ARPU) növelése érdekében a kábeles, műholdas és a vezetékes távközlési szolgáltatók exponenciális mértékben növelik HD-tartalmú ajánlataikat.

A digitális televíziózás terjedését egyelőre sok régióban akadályozza az, hogy még nem szabadították fel az ehhez szükséges frekvenciákat. Pedig a digitális technológia spektrumhatékonysága sokszorosa a hagyományos analóg műsorszórásénak. Utóbbinál egy csatorna hat-nyolc megahertznyi sávszélességet is elvisz, míg HD-technológiával ezen a spektrumon öt vagy annál több csatorna is elfér.

A digitális videoszolgáltatásokban ma még főként a fizetős televíziós platformok viszik el a pálmát, legyen szó a világ bármely tájáról, mivel az ilyen jellegű eszközök és műsortovábbító berendezések telepítésének a költségei egyelőre elriasztják a „közszolgálati” műsorszóró cégeket.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.