A minőségi csokit keresik húsvétkor a vásárlók
Kedvező előjelekkel várhatják a húsvéti szezont az édességgyártók. A Nielsen piackutató legfrissebb adatai szerint a csokoládé kiskereskedelmi forgalma 2008. február–2009. január között meghaladta a 70 milliárd forintot, ez 14 százalékos növekedés. Ezen belül a szezonális húsvéti édességből közel 967 tonna, azaz fejenként 95 gramm édességet vásárolnak a magyarok.
„Az elmúlt években komoly szemléletváltás zajlott le a húsvéti édességek vásárlói körében. Míg régebben az olcsó, bevonómasszából készült figurák voltak a legnépszerűbbek, immár a minőségi csokoládétermékekből fogyasztunk többet” – mondta Sánta Sándor, az Édességgyártók Szövetségének elnöke. A szakember szerint a fogyasztó inkább a „kevesebb több” elv alapján dönt, azaz lehet, hogy a „válságosabb időben” csak két nyuszit vesz a korábbi három helyett, de továbbra is marad a valódi csokoládéból készült termékeknél. NM


