Kedvező előjelekkel várhatják a húsvéti szezont az édességgyártók. A Nielsen piackutató legfrissebb adatai szerint a csokoládé kiskereskedelmi forgalma 2008. február–2009. január között meghaladta a 70 milliárd forintot, ez 14 százalékos növekedés. Ezen belül a szezonális húsvéti édességből közel 967 tonna, azaz fejenként 95 gramm édességet vásárolnak a magyarok.
„Az elmúlt években komoly szemléletváltás zajlott le a húsvéti édességek vásárlói körében. Míg régebben az olcsó, bevonómasszából készült figurák voltak a legnépszerűbbek, immár a minőségi csokoládétermékekből fogyasztunk többet” – mondta Sánta Sándor, az Édességgyártók Szövetségének elnöke. A szakember szerint a fogyasztó inkább a „kevesebb több” elv alapján dönt, azaz lehet, hogy a „válságosabb időben” csak két nyuszit vesz a korábbi három helyett, de továbbra is marad a valódi csokoládéból készült termékeknél. NM
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.