BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A minőségi csokit keresik húsvétkor a vásárlók

Kedvező előjelekkel várhatják a húsvéti szezont az édességgyártók. A Nielsen piackutató legfrissebb adatai szerint a csokoládé kiskereskedelmi forgalma 2008. február–2009. január között meghaladta a 70 milliárd forintot, ez 14 százalékos növekedés. Ezen belül a szezonális húsvéti édességből közel 967 tonna, azaz fejenként 95 gramm édességet vásárolnak a magyarok.

„Az elmúlt években komoly szemléletváltás zajlott le a húsvéti édességek vásárlói körében. Míg régebben az olcsó, bevonómasszából készült figurák voltak a legnépszerűbbek, immár a minőségi csokoládétermékekből fogyasztunk többet” – mondta Sánta Sándor, az Édességgyártók Szövetségének elnöke. A szakember szerint a fogyasztó inkább a „kevesebb több” elv alapján dönt, azaz lehet, hogy a „válságosabb időben” csak két nyuszit vesz a korábbi három helyett, de továbbra is marad a valódi csokoládéból készült termékeknél. NM

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.