Nem használt a feddés a Chryslernek? Benzinzabálót dobtak a piacra!
A Chrysler ragaszkodik ahhoz, hogy a Jeep Grand Cherokee a termékskálájának fontos része és népszerű modell. A cég ezzel magyarázza, hogy a kormányzati feddés ellenére ismét egy kevésbé takarékos autót mutat be – írja az AP. A hírügynökség szerint bár a New York-i Nemzetközi Autó Show-n bemutatott példány 11 százalékkal kevesebbet (11,8 liter száz kilométeren) fogyaszt, az időzítés mégis furcsa.
A Grand Cherokee a Chrysler második legnépszerűbb Jeep modellje, ugyanakkor az eladások csaknem felére csökkentek az év első három hónapjában. A gyárral ért egy az IHS-Global Insight elemzője is, aki szerint a SUV piac nem halt ki teljesen és főleg a Grand Cherokeehoz hasonló kisebb modelleknek van esélyük.
Ugyanakkor a Chryslernek a jelenlegi gazdasági helyzethez kell igazodnia, hiszen az Obama-kormány döntése értelmében a FIAT-tal kötendő házasságon múlik a számára előkészített állami támogatás sorsa. És még ha meg is születik a szövetség a FIAT és a Chrysler között, az olasz cég autói 2011 előtt nem lesznek elérhetőek az amerikai piacon, tehát a Chryslernek addig önállóan kell boldogulnia.


