Olcsó és okos telefonokra vágynak a felhasználók
A "cheap chic", vagyis az "olcsó, de divatos" jelmondattal fémjelzett trend sikerét elsőként a Research In Motion (RIM) remek negyedéves jelentése igazolta: a cég komoly sikert aratott a felhasználóbarát, kedvező árfekvésű Blackberry-vel – írja a Reuters.
A Sony Ericsson viszont sokkolta az elemzőket: a piac negyedik legnagyobb szereplője csak kicsivel több mint feleannyi készüléket adott el, mint az ezt megelőző negyedévben. A vállalat a legkitettebb a középkategóriás, kamerával, zenelejátszóval szerelt mobilok eladásának csökkenő forgalmára.
A Nokia is jelentős profitzuhanásról számol majd be az első negyedévben, az első számú mobil gyártó eredményeit az olcsó, érintőképernyős 5800-as modell javítja.
A Nokia érintőképernyős mobiljának sikere elemzők szerint a következő időszak trendjét jelzi előre: miközben az ágazat egésze tíz százalékos csökkenésre készült, az okostelefonok piacán várhatóan tíz-húsz százalékos növekedés várható. A finn gyártó jelenleg 40 százalékos részesedésével uralja az okostelefon piacot, ugyanakkor az elmúlt időszakban veszített az Apple iPhone javára.


