BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Terjeszkedik az Euronics

Az első negyedévet tíz százalékot meghaladó forgalombővüléssel zárta a veszprémi Vöröskő Kft. 65 és a hódmezővásárhelyi Bravotech Kft. 73 üzletét összefogó Euronics-hálózat. Az elektronikai és háztartási gépeket forgalmazó lánc nyolcéves fennállása legjobb eredményét érte el 2008-ban, pedig a múlt év korántsem volt könnyű.

A magyar piacon a konyhai-fürdőszobai berendezések, a fehéráruk értékben mért forgalma 10,3, a darabszám pedig 9,4 százalékkal csökkent, míg a szórakoztatóelektronikai „barnaárukból” 11,6 százalékkal kelt el kevesebb Magyarországon, és a kiskereskedelem árbevétele ebben a termékkörben 5,3 százalékkal szűkült – mondta el Rohrböck András, a Vöröskő Kft. ügyvezető igazgatója. Igaz, a lapos tévék és a navigációs készülékek eladási darabszáma nőtt, ám ezek árszintje esett a legjobban, ugyanakkor a lapos tévék esetében már érezhetően lassul a forgalombővülés dinamikája, igaz, még mindig pozitív az egyenleg.

Azt követően, hogy októberben csődbe ment az egy éve még 47 városban 70 üzletet működtető Elektropont, az Euronics azonnal felmérte, hol keletkezett ellátási vákuum, ezért az idén újjászervezi hálózatát. Pontosabban a Vöröskő Kft. már tavaly megkezdte bolthálózatának optimalizálását: Pápán, Keszthelyen és Sopronban jobb piaci kondíciókkal költöztették új helyre a boltokat. Sok városban kereskedelmi szempontból elértéktelenedik a centrum, hiszen a vásárlók ott fordulnak meg nagyobb számban, ahol a közelmúltban új bevásárlóközpont, strip mall vagy hipermarket létesült. Ezért követni kell a vevőket: oda kell költöztetni az üzletet, ahol sokan járnak.

A 138 Euronics üzlet hetven százaléka a 40 ezer lakosnál kevesebbet számláló településeken található. A társaság ott erős, ahol a nagy alapterületű áruházakat létesítő multik nem tudnak hatékonyan működni. A mintegy ezer embernek munkát adó hálózat összes eladótere meghaladja a 35 ezer négyzetmétert, mégpedig úgy, hogy az üzletek eladótere 400 és 1000 négyzetméter között van. Nem is kell nagyobb, hiszen a tapasztalatok azt mutatják, Nyugat-Európában is 500–1500 négyzetméter között van az egészséges üzletnagyság – mondta Rohrböck András.

A Vöröskő Kft. és a Bravotech Kft. által 2001-ben létrehozott Euronics Magyarország nyolc éve csatlakozott a 27 országban több mint tízezer boltot ellátó Euronics International (EI) Ltd. nemzetközi beszerzési társuláshoz. A két, továbbra is független kereskedelmi vállalkozás azért fogott össze, mert világossá vált: csak szövetségben és az EI beszerzési támogatásával maradhatnak életképesek a multinacionális vállalatokkal szemben.

Miután az Euronics forgalmának növekedése lehetővé tette, az EI az európai szintű közös beszerzéseken felül Kelet-Közép-Európa piacára nagyobb hangsúlyt fektetve, külön is vizsgálja az együttműködési és beszerzési lehetőségeket ezen országok között. Ezt az is indokolttá tette, hogy Nyugat-Európában más márkák erősek, mint keleten. Ezért a közelmúltban a cseh, lengyel, magyar, szlovák és orosz Euronics-hálózatok vezetői egyeztették, melyek azok a barnaáruk, amelyek mind az öt országban kapósak, hogy azokat közösen szerezzék be a szállítóktól.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.