A közel 10 ezer autóval és négyszáz ügyféllel rendelkező vállalat időről időre felméréseket készít a céges autók piacáról és a várható trendekről.
A LeasePlan friss vizsgálta szerint általánosan elmondható, hogy elsősorban nem a nagy és drága autókat lopják, hanem éppen ellenkezőleg: az átlagos, középkategóriás modellek a leginkább veszélyeztetettek.
Bár az elmúlt négy év adatai alapján a lopott autók összes darabszáma közel felére csökkent, a márka összetétel tekintetében szinte változatlan a dobogós sorrend: a márkáknak a LeasePlan teljes autóparkján belüli részesedését is figyelembe véve a Volkswagen, míg összes darabszámban az Opel vezeti a lopási statisztikákat, őket a Renault követi. Érdekes, hogy a Ford – habár az egyik legkelendőbb céges autó – messze elkerüli a leglopottabb autómárkák élmezőnyét.
Hogy miért épp ezek az autók a legveszélyeztetettebbek? „A válasz egyszerűnek tűnik: az átlagos és tömegek által használt típusok nem keltenek nagy feltűnést és mivel jelentős részük úgyis alkatrészként végzi, felvásárló piac mindig akad.” - mondta el Jókuti Gábor a LeasePlan Hungária kereskedelmi igazgatója.