Nagy Viktor szerint ahol már beindultak az eladásösztönző programok, ott akár erős kétszámjegyű növekedést is láthatunk áprilisban, így Németországban (+19 százalék) és Kínában (37 százalék) is brutális emelkedésnek lehetünk szemtanúi. A programok kifutása utáni értékesítési környezetet azonban jól szimulálja az Orosz (-53 százalék) vagy az amerikai piac (-34 százalék) ahol továbbra is a szabadesés jellemző.
A már 11 európai országban bevezetett roncsautó prémium erősen torzítja a jelenlegi számokat, ez a német (+19 százalék) az osztrák (+13 százalék) és az olasz (-8százalék) adatokon látszik leginkább, míg a nagyobb piacok közül Spanyolországban (-46 százalék), Görögországban (-49 százalék) vagy Dániában (-51 százalék) továbbra is tart a lejtmenet.
A márkák közül azok az erősek, amelyek alacsony fogyasztású és friss modelleket kínálnak. A Volkswagen (-0,2százalék), a Skoda (+0,4százalék) és a Fiat (+5,4 százalék) jelentős piaci részesedést tudnak szerezni, míg a prémium márkák a BMW-vel (-33 százalék) és a Mercedesszel (-27százalék) csak szenvednek.
Az amerikai fogyasztót továbbra is nagyon nehéz meggyőzni az újautó vásárlásról, ezt mutatja az áprilisi 34százalék-os mínusz az eladásokban. Annak ellenére estek drámaian az értékesítések, hogy az autógyártók tetemes árengedményeket adnak, az amerikai állam pedig a Chrysler és a GM által nyújtott garanciák mögé állt. A lehetséges vevők kivárásra játszhatnak – fogalmaz a Concorde elemzője.
A hónap nagy vesztese ismét a Toyota volt, a teljes piacot meghaladó mértékben, 42 százalékkal estek az eladásai. A Chrysler értékesítése (-48 százalék) már-már hagyományosnak is mondható gyengélkedést mutat, a GM (-33 százalék) és a Ford (-32 százalék) a magas árengedményeknek köszönhetően relatíve jól tartották magukat.
A nyertesek a már az előző hónapokban is jól teljesítő koreai márkák voltak. A Hyundai (-14 százalék) és a Kia (-15 százalék) az idén eddig eltelt 4 hónapban közel annyi autót adott el, mint a tavalyi hasonló időszakban. Bár a koreai won jelentősen erősödött a dollárral szemben az elmúlt 2 hónapban, de még így is közel 20 százalékkal gyengébb, mint tavaly ilyenkor. Többek között ez segíti a 2 koreai gyártót, a Hyundai USA eladásainak ugyanis több mint fele, a Kia eladásainak pedig 100 százaléka importból származik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.