Nem rángat majd az új metró
A kétlépcsős komfort tesztek keretében a szakemberek az új metrókocsik horizontális és vertikális elmozdulásait vizsgálják, vagyis azt, hogy az új szerelvény nem rángat-e menet közben oldalirányban a síneken, különböző sebességszintek mellett.
Mivel az új metrószerelvény csütörtök éjjel haladt végig először a 2-es metróvonalon úgy, hogy saját hajtásrendszerét használta, a szakemberek fokozatosan, körönként 10 km/órás léptékekben emelték a szerelvény sebességét addig, amíg el nem érték a tesztekre engedélyezett legnagyobb, 65 km/órás sebességet.
Az első komfort teszten az új budapesti metró sikerrel vizsgázott, a szakemberek nem mértek a megengedettnél nagyobb oldalirányú elmozdulásokat. Ennek eredményeként, a most megszokottnál lényegesen nagyobb fedélzeti komfortban utazhatnak majd a budapestiek a várhatóan decemberben forgalomba álló új METROPOLIS metrószerelvényeken, amelyeknek ráadásul gyorsulása és lassulása is teljesen egyenletes, „rángatás mentes”.


