Cégvilág

Testápoló, pelenka, dezodor a sláger – A drogéria nyerő, ha közel van

Egyre több testápoló szert drogériában vásárolnak a fogyasztók szerte Európában, így Magyarországon is. Nálunk különösen kedveltek a testápoló szerek szaküzletei, nemzetközi összehasonlításban. Minden ötödik magyar fogyasztó testápoló szert leggyakrabban drogériában szokott vásárolni, állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.

Hazánkban a drogériák együttes forgalma 4 százalékkal emelkedett az előző hasonló időszakhoz képest, 2008 szeptember-2009 augusztusban. Így piacuk mérete meghaladja a 77 milliárd forintot, a Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelmi eladásából. (Ez a növekedés meghaladja a 60 féle termék átlag 3 százalékos növekedését).

A Nielsen által mért vegyi termékek eladása meglehetősen koncentrált. A magyarországi bolti forgalomból 39 százalékkal részesedtek a hipermarketek, 26-tal pedig a drogériák, a legutóbbi adatok szerint. A drogéria piaci részaránya 1 százalékponttal nőtt, egyik évről a másikra. A drogériák bevásárló kosaraiba Magyarországon az átlagosnál jóval több kerül például olyan keresett termékekből, mint testápoló krém, pelenka, dezodor és fogkefe. Kimagasló arány, az összes hazai vásárlás felénél több jut a drogériákra például szőrtelenítőből, arc- és szemránckrémből, valamint hajfestékből.

A bolttípus népszerűsége hazánkban összefügg a láncok terjeszkedésével. A drogerie markt csak idén 17 új üzletet nyitott, és hálózata immár 250 egységből áll. A Rossmann 5 üzlettel bővített, összesen 186-ra. A Müller 31, a Schlecker 24, míg a DDA 22 értékesítő hellyel van jelen a magyar piacon.

A magyar fogyasztók 20 százaléka mondta egy felmérés során, hogy leggyakrabban drogériában szerzi be a testápoló szereket és kozmetikumot. Ennél nagyobb arányban csak a németek, hollandok, osztrákok, csehek és britek nyilatkoztak hasonlóan. Ehhez képest viszont kevésbé népszerű ez a kereskedelmi csatorna Szlovákiában, Lengyelországban, Dániában és Spanyolországban. Ott csak a megkérdezettek 10-20 százaléka gyakori drogéria-vásárló.

Nielsen DDA Drogerie Markt Müller Rossman Schlecker hipermarket drogégia forgalom
Kapcsolódó cikkek