Személyszállítás indítását tervezi az SNCF francia államvasút két német távolsági vonalszakaszon. Az egyik kiszolgálandó viszonylat a Frankfurt–Berlin lenne, a másik a Frankfurt–Hamburg közötti. A pályázó cég eddig csak néhány regionális jelentőségű szakasz ellátására rendezkedett be, főleg Észak-Rajna–Vesztfáliában.
Az előzményekről beszámolva a Die Welt rámutat: a liberalizálás eredményeképp 2010-től bármely vasúttársaság közlekedtethet vonatokat a többi tagország pályaszakaszain is. A teherforgalomban a piacnyitás már eddig is jelentősen előrehaladt, Németországban például máris 320 kisebb-nagyobb társaság bonyolít le fuvarozási szolgáltatásokat az ottani sínhálózaton.
A liberalizáltság fokára jellemző, hogy már nem is kell engedélyt kérni más államok sínhálózatának igénybevételére, elégséges, ha bejelentik ennek szándékát, hasonlóan a francia államvasút mostani eljárásához. A belföldi távolsági hálózatán eddig lényegében monopolhelyzetben volt a német vasút. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.