Cégvilág

Bormarketing pénz nélkül – Elkerülhetetlen a felszámolás?

Puskaporos hangulatban ülnek ma le a tárgyalóasztalhoz a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. (MBM) tulajdonosai: a közösségi bormarketingért felelős társaság ugyanis a mai napig nem jutott hozzá a feladatai ellátásához szükséges összeghez.

Az év végére súlyos pénzzavarba kerülő MBM előző, november végén tartott taggyűlése után azt jelezte: amennyiben december 15-ig Gráf József agrárminiszter nem talál megoldást arra, hogy a bortermelők által befizetett járulékokból az MBM megkapja a neki járó összeget, a kft. „felszámolása elkerülhetetlen”.

A november 25-i taggyűlés után közzétett felhívás alapján rendeletmódosítással váltották ki az 1,6-1,8 milliárd forint öt százalékát kitevő forrás megszerzéséhez szükséges közbeszerzési pályázatot. Így elvileg rendezetté vált a támogatás sorsa (VG, 2009. december 3.). Lapunk azonban úgy értesült: az összeg tegnapig nem érkezett meg.

A közösségi agrármarketing-összegek elosztásáért felelős Agrármarketing Centrum (AMC) igazgatója ezzel kapcsolatban úgy nyilatkozott a Világgazdaságnak: a december 15-i határidő nem az MBM működési költségeire szánt összeg átutalására vonatkozott, hanem arra, hogy az AMC felterjessze ezzel kapcsolatos javaslatát a kérdésben döntő Gráf József agrárminiszternek. Pál József szerint az erről szóló döntés legkorábban holnap születhet meg.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

AMC Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. MBM gráf Agrármarketing Centrum agárminiszter
Kapcsolódó cikkek