Az elmúlt hetekben azt tapasztalták, hogy a vendégek nagyjából ugyanannyit szeretnének síelésre költeni az idén, mint egy éve. Mivel az árak az előző szezonhoz képest a legtöbb irodánál néhány százalékkal emelkedtek – főleg a forint árfolyamváltozásai miatt –, így reálértékben valamivel kevesebb pénzt szán a téli vakációra egy átlagos magyar család, mint egy éve.

A spórolásnak, a takarékoskodásnak több jelét is látják az utazási irodák vezetői. Az egyéni utazók egyre inkább a közeli síterepeket keresik, az egyhetes téli vakációk helyett a többség három-öt napos utakra vállalkozik, s olyan is előfordul, hogy kisebb, így olcsóbb síterepet választanak.

Várhatóan mégis az olcsóbb kategóriákban lesz nagyobb a visszaesés, hiszen azok közül, akik eddig ilyen helyekre jártak, most sokan olyan anyagi helyzetbe kerültek, hogy az idén már nem engedhetik meg maguknak a síelést. A felső és felső középkategóriában kevésbé érződnek a gazdasági válság hatásait.

Általánosságban az is kiemelhető még, hogy a szlovák piac minden hazai utazási irodánál veszített korábbi jelentőségéből, miközben Ausztria továbbra is tartja vezető pozícióját, és Szlovénia is egyre erősebb pozícióba kerül. Franciaországot továbbra is rengeteg fiatal és egyetemista választja, közülük egyre többen fizetnek be valamelyik buliútra vagy partitáborba.