Cégvilág

Lapostévé-hegyek a CES-en - Fotók

Az idén nemcsak a legújabb technológiai kütyüket felvonultató eseményként tekintenek Amerikában a hivatalosan ma nyíló Las Vegas-i Consumer Electronics Show-ra (CES), hanem a válságból való kilábalás egyik fontos barométereként is.

A nemzetközi kiállítási naptárban a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai szakmai vásáraként jegyzik a nevadai rendezvényt, ahol az idén több mint 2500 cég, köztük rekordszámú elsőként kiállító mutatkozik be 20 ezer termékkel. (Az eseménnyel területben, kiállító- és látogatószámban is versengő európai rendezvény, a berlini IFA annyiban tér el a Las Vegas-itól, hogy az előbbi nyitott a nagyközönség előtt is, utóbbit csak szakmai látogatók kereshetik fel.)

Az elektronikai ipar egyik leggyorsabban növekvő alágazata a technológia fellegvárának számító Egyesült Államokban is jelentős, közel 200 milliárd dolláros üzleti erőt képvisel, világszinten pedig megközelíti a 700 milliárdot. A piaci szereplők évről évre ontják magukból az újdonságokat, a tengerentúli gyártók többnyire erre a januári eseményre időzítik ezek premierjét, a termékbejelentések a rendezvény hivatalos megnyitását megelőző két napban zajlanak.

Az odalátogatókat az idén is lapostévé-hegyek fogadják, köztük számos nagy márka rukkol elő a legújabb háromdimenziós televízióival. Utóbbiak tömegcikké válása azonban néhány évet még biztosan várat magára. A lapos tévék legfrissebb modelljeiben azonban, legyenek két- vagy háromdimenziósak, már egyik kötelező alapfelszereltség a webes kapcsolat.

Az internetre csatlakozó televízióknál a gyártókra azonban még komoly, a használatot egyszerűsítő fejlesztések várnak ahhoz, hogy a kereslet igazán látványos legyen – vélik a szakértők. A legfrissebb felmérések szerint az amerikaiak 89 százaléka még kábeles vagy műholdas kapcsolattal néz televíziót, a világhálón keresztül alig 8 százalékuk követi a tévéműsorokat, közel kétharmaduknál pedig a tévékészülék még nem képes a webre csatlakozni.

A CES legőrültebb kütyüit megnézheti itt

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.


[enews_gallery id='302768']

Las Vegas lapostévé Consumer Electronics Show IFA háromdimenziós CES
Kapcsolódó cikkek