Cégvilág

Trónfosztás - Ázsiai autókkal utaznak az amerikaiak

Az Autodata mai jelentése szerint – most először – az ázsiai autómárkák összesített piaci részesedése meghaladt a hazai cégekét az Egyesült Államokban.

Az amerikai autópiac rossz évet tudhat maga mögött, az eladások 21,2 százalékkal csökkentek. 1983 óta nem talált gazdára ilyen kevés gépkocsi az Egyesült Államokban, a 10,43 milliós eladási adat drámai, tekintve, hogy az elmúlt tizenötben a szám 15 és 17 millió között mozgott - tudósít az AFP.

A legnagyobb veszteséget az állami segítséggel talpon maradó General Motors és a Chrysler szenvedte el. A támogatás nélkül működő Ford viszont 15,5 százalékra növelte részesedését a tavaly 14,4 százalékhoz képest. A detroiti óriások ennek ellenére a hazai piac mindössze 44,2 százalékát tudhatják magukénak, szemben az ázsiai márkákkal amelyek a nagyobb, 47,4 százalékot birtokolják.

Legnépszerűbb modellek, 2009

1. Ford F-Series

2. Toyota Camry

3. Chevrolet Silverado

4. Toyota Corolla

5. Honda Accord

6. Honda Civic

7. Nissan Altima

8. Honda CR-V

9. Ford Fusion

10. Dodge Ram

Most először fordult elő, hogy a hazai márkák alul maradtak az ázsiai gyártókkal szemben, a három hazai nagyvállalat még 2004-ben is a piac 60 százalékát uralta. Javítottak az európai cégek is, a tengerentúlon a tavalyi 7,8 százalékról 8,4 százalékra javították részesedésüket.

A Toyota megtartotta második helyét és 17 százalékra növelte részesedését. A 2009-es év nagy nyertesei viszont a korai márkák: a Kia és a Hyundai képes volt arra, hogy mind piaci részesedését, mind nettó nyereségét növelje, a két koreai cégen kívül ez csak a japán Subarunak sikerült. Jól teljesített a Honda is, a gyártó a Chryslert fosztotta meg negyedik helyétől az eladási rangsorban.

2. Toyota Camry

3. Chevrolet Silverado

4. Toyota Corolla

5. Honda Accord

6. Honda Civic

7. Nissan Altima

8. Honda CR-V

9. Ford Fusion

10. Dodge Ram -->

Honda Ford Kia Subaru General Motors autó autópiac Chrysler Hyundai
Kapcsolódó cikkek