BUX 43,029.92
+0.11%
BUMIX 3,808.12
-0.12%
CETOP20 1,817.1
0.00%
OTP 8,990
0.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.14%
+5.07%
ZWACK 17,200
-1.15%
0.00%
ANY 1,545
-0.64%
RABA 1,170
+2.63%
0.00%
+1.56%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
-0.12%
OTT1 149.2
0.00%
-1.79%
MOL 2,870
+0.28%
DELTA 38.15
-0.13%
ALTEO 2,950
-1.67%
0.00%
-0.11%
0.00%
0.00%
+0.27%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.70%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+3.28%
0.00%
+2.07%
-6.71%
-0.37%
-0.44%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
-5.35%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A Toyotát évekig nem lehetett meggyőzni gázpedál ügyben

Az illetékes amerikai ellenőrző hatóság már 2003-ban is foglalkozott a beragadó gázpedálok ügyével és az elkövetkező években is többször felmerült a modellek veszélyessége, a cég azonban állította: biztonságosak a pedálok.

Sean Kane biztonsági szakértő több, a Toyota ellen pert indító amerikai autóst képvisel és állítja: 341 sérülés és 19 haláleset következett be a beakadó gázpedálok miatt. A USA Todaynek úgy nyilatkozott: a cég nem őszinte a problémát illetően.

Az amerikai közlekedési cégek biztonságosságát vizsgáló NHTSA általában kis számú panaszt kap a gázpedálok miatt, de az elmúlt tíz évben a Toyota ellen több vizsgálat indult emiatt, mint az összes többi cég ellen együttvéve. Először 2003-ban vizsgálta meg a szervezet az 1997 és 2000 között gyártott Lexus szedánokat, 271 panasz nyomán.

Az NHTSA nem talált az elektronikus fékezőrendszer hibájára utaló adatot, a Toyota által benyújtott dokumentumok meggyőzték a hatóságot. Ugyanilyen eredménnyel zárultak a 2005-ben, 2006-ban és 2008-ban kontrollálhatatlan gyorsítása miatt a Toyota ellen indított vizsgálatok.

A cég egy hibát talált a Camryban, valamint biztonsági figyelmeztetéseket adott ki a Lexusok padlószőnyegével kapcsolatban 2007-et követően. Augusztusig 12 halálesetről állapította meg a közúti felügyelet, hogy a gázpedál beakadása miatt következett be. Az NTHSA által megkérdezett 600 Lexus tulajdonos közül 59 számolt be arról, hogy ellenőrizetlenül felgyorsult az autója, amelyet satufékkel sem tudott megállítani. Az első, ezzel kapcsolatos visszahívásra 2007-ben került sor, akkor 55 ezer Lexus tért vissza a Toyota üzemeibe. Ezután újabb vizsgálat indult, amely kiderítette, hogy bár teljes gáz mellett is megállítható a Lexus ES350, ehhez a normális fékerő ötszörösére van szükség. Két év telt el, mire a Toyota megindította a tömeges visszahívást a probléma miatt.

A Toyota hatalmas veszteséget szenved el: egyes adatok szerint a visszahívás bejelentését követő egy hét alatt 21 milliárd dollárt veszített értékéből a cég és több autót hívott vissza, mint amennyit a tavalyi évben gyártott.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek