Duplázott a Pepsi
A Pepsi 1,43 milliárd dolláros nettó eredményt produkált az előző év utolsó negyedében, az eladások 4,5 százalékkal, 13,3 milliárd dollárra emelkedtek. A Coca-Colához hasonlóan a Pepsi teljesítménye is gyengébb volt a hazai piacon, de a cég szerencsésebb, mivel eladásainak kétharmadát a külpiacok teszik ki – jelenti az AP.
Az amerikai üdítő üzletág 5 százalékos csökkenésről számolt be, viszont 6 százalékkal jobban fogytak a rágcsálnivalók. Európában a válság hatására nem növekedtek az eladások, de a fejlődő régiókban 13 százalékos volumen növekedést produkált ez az üzletág. Az Európán és Észak-Amerikán kívüli piacokon 8 százalékkal több üdítőital fogyott a negyedik negyedévben.
A Pepsi bejelentette, hogy további márkákat vezet be a csemegék szektorában és folytatja a terjeszkedést a fejlődő országokban. A cégcsoporthoz tartozó Pepsi Bottling február 2-i jelentésében a vártnál jobb eredményekről számolt be.


