Cégvilág

Imádják az oroszok a Heinz ketchupot

A Heinz élelmiszergyártó profitja 6 százalékkal csökkent a harmadik negyedévben, ugyanakkor a haszon csökkenése nem az eladásoknak, hanem két üzletág értékesítésének az eredménye.

A harmadik negyedévben a fejlődő piacoknak köszönhetően 13 százalékkal növekedett a Heinz értékesítési forgalma, a profit mégis 6 százalékkal csökkent.

A cég 228,5 millió dolláros, részvényenként 72 centes hasznot ért el. Ugyanakkor a két üzletág eladásának költségeit leszámítva a Heinz részvényenkénti 83 centes eredmény javulást jelent a korábbi 76 centhez képest. A vállalat ezzel kissé felülteljesítette az elemzői várakozásokat is – jelenti az AP.

A megnövekedett forgalom elsősorban a Csendes-óceáni térség értékesítésének 41 százalékos emelkedésének köszönhető, de Európában is javultak az amerikai cég eredményei. A hazai piacon 7 százalékkal növelte értékesítését a vállalat, főként az új termékeknek és a magasabb nyersanyag költségeket követő áremeléseknek köszönhetően.

A Heinz számos élelmiszeripari vállalathoz hasonlóan profitált a válságból, hiszen a fogyasztók több ételt fogyasztanak otthon. A gyengébb amerikai növekedés fényében a Heinz a fejlődő piacokra koncentrál. A Complan és Glucon D italokkal sikert aratott Indiában, az ABC szószaival Indonéziában, ketchupjével pedig Oroszországban teljesített jól.

negyedév eredmény profit Heinz
Kapcsolódó cikkek