Cégvilág

A Fiat lehet a győztes Európában

A roncsautó-programok befejezésének csökkeni kezdett az európai autógyártók profitja. A Crédit Agriclole Corporate and Investment Bank elemzői szerint ilyen körülmények között felértékelődnek a kontinensen kívüli piacok.

A roncsprémium-programok legfőbb haszonélvezői a kicsi, kis fogyasztású tömegautókat gyártó márkák, közöttük is a Fiat. A cég Európában eladott autóinak 60 százaléka sorolható ebbe a szegmensbe. Ugyancsak nyertesen kerülhet ki a válságból az európai piacvezető Volkswagen, amely kiemelkedően magas likviditására támaszkodva élharcosa az agresszív árversenynek.

A Fiat Group Automobiles (FGA) – amely a kisautók szegmensében csaknem egyharmados piaci részesedéssel bír – az idei első negyedévben 352 millió. A Volkswagen idei első negyedéves csoportszintű üzemi eredménye 848 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 312 millióról. Az értékesítés 24,4 százalékkal nőtt, javarészt még a roncsprémium okozta tavalyi megrendelések növekedése miatt.

A személyautók és kishaszonjárművek európai piacán a legnagyobb növekedést a Renault SA érte el, a csoport bevételei pedig még az elemzőket is meglepték. A társaság első negyedéves 9,07 milliárd eurós árbevétele 28,4 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.

A nagyok között tavaly egyedüliként veszteséges PSA Peugeot Citroën csoport első negyedéves árbevétele 14 milliárd euró volt, ez 27,5 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest. A PSA az összeurópai kereslet 9 százalékos visszaesésével kalkulál idénre.

Crédit Agricole Corporate and Investment Bank felmérés autóipar Volkswagen autógyár Renault fiat Crédit Agricole
Kapcsolódó cikkek