A roncsprémium-programok legfőbb haszonélvezői a kicsi, kis fogyasztású tömegautókat gyártó márkák, közöttük is a Fiat. A cég Európában eladott autóinak 60 százaléka sorolható ebbe a szegmensbe. Ugyancsak nyertesen kerülhet ki a válságból az európai piacvezető Volkswagen, amely kiemelkedően magas likviditására támaszkodva élharcosa az agresszív árversenynek.
A Fiat Group Automobiles (FGA) – amely a kisautók szegmensében csaknem egyharmados piaci részesedéssel bír – az idei első negyedévben 352 millió. A Volkswagen idei első negyedéves csoportszintű üzemi eredménye 848 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 312 millióról. Az értékesítés 24,4 százalékkal nőtt, javarészt még a roncsprémium okozta tavalyi megrendelések növekedése miatt.
A személyautók és kishaszonjárművek európai piacán a legnagyobb növekedést a Renault SA érte el, a csoport bevételei pedig még az elemzőket is meglepték. A társaság első negyedéves 9,07 milliárd eurós árbevétele 28,4 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.
A nagyok között tavaly egyedüliként veszteséges PSA Peugeot Citroën csoport első negyedéves árbevétele 14 milliárd euró volt, ez 27,5 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest. A PSA az összeurópai kereslet 9 százalékos visszaesésével kalkulál idénre.