Cégvilág

Élen a Telekom és a Mol - A legfelelősebb vállalatok itt

A B&P Braun & Partners Magyarország 2010-es CSR felmérésében nagyon jól szerepeltek a hazai nagyvállalatok: az első tíz helyezett fele magyar vállalat.

A CSR 24/7 kutatást a B&P Braun & Partners Magyarország alakította ki, többek között a Global Reporting Initiative (GRI) és az ENSZ Global Compact irányelvei alapján. A Magyarországon, Lengyelországban, Romániában két éve és idén először Ausztriában lefolytatott felmérés azt mutatja meg, hogy a régió nagyvállalatai milyen mértékben és mennyire könnyen elérhetően teszik közzé a társadalmilag felelős működésükről szóló információkat.

A vizsgálatban mind a 4 országból 25-25 vállalatot minősítenek: a 20 legnagyobb árbevételű céget, a 3 legnagyobb mérlegfőösszeggel rendelkező bankot és a 2 legnagyobb díjbevételű biztosítót (Magyarországon a Figyelő TOP 200 lista alapján).  A felelős működés rangsorának élmezőnyében található a Magyar Telekom, a Mol, a CIB, az OTP és a TVK. A CSR 24/7 négy ország – Ausztria, Magyarország, Lengyelország, Románia – legnagyobb vállalatainak társadalmi felelősségvállalását vizsgálja, a honlapjaikon elérhető információk alapján.

A B&P Braun & Partners Magyarország különböző módszertanokkal már ötödik éve vizsgálja a gazdaságilag meghatározó vállalatok átláthatóságát, felelősségvállalásuk kommunikációját. 2010-ben a közép-európai százas rangsor első helyezettje az OMV AG osztrák energiaipari vállalat, 90 százalékos teljesítménnyel.

Tőle alig marad el a második helyezett Magyar Telekom 88százalék-os eredményével. A MOL 83 százalékkal a dobogó harmadik fokán áll. A felelős működés legjobbja Lengyelországban a PGNiG S.A. energiaipari vállalat (69 százalék), míg Romániában szektortársa az OMV Petrom S.A. áll az élen, ugyancsak 69 százalékos eredménnyel. Ezzel a közép-európai rangsor 12-13. helyét foglalják el.

A vizsgált országok átlagos teljesítményét összevetve a felelős működés átlátható kommunikálásában Magyarország áll az élen (43 százalék), őt követi Ausztria (40 százalék), míg Lengyelország (30 százalék) és Románia (21százalék) átlagon aluli eredményt ért el.

Iparági összehasonlításban a távközlési vállalatok vezetnek (41százalék), de a pénzügyi szektor  (40 százalék) és az energiaipar (39 százalék) is átlagon felül teljesített. Leggyengébben az FMCG vállalatok kommunikálják felelős működésüket, átlaguk a régióban mindössze 3 százalék.


CSR felmérés társadalmi felelősségvállalás
Kapcsolódó cikkek