Megelőzte a Mercedes az Audit
A Mercedest júniusi rekord értékesítései segítették abban, hogy az idei első féléves adatokat tekintve átvegye a második helyet az Auditól a luxusautó piacon. A BMW első helye továbbra is vitathatatlan, a márka 14,1 százalékkal növelte eladásait az első félévben.
Az első öt hónapban az Audi még vezetett a Mercedes előtt, de az előző hónapban a Mercedes E- és S osztálya iránti kereslet 13,2 százalékkal emelte a márka iránti keresletet. A Daimlerhez tartozó autógyár 113 300 darabos eladást produkált júniusban, ez pedig a rivális Audi fölé emelte a luxusgyártók listáján. A Mercedes ezzel történetének legnagyobb júniusi értékesítési számát állította elő. Joachim Schmidt, a Mercedes-Benz marketing vezetője az Automotive News Europe jelentése szerint elmondta: a harmadik negyedévben is jelentős javulásra számítanak.
Bár az Audi a harmadik helyre csúszott vissza az első félévet tekintve, a Volkswagen csoport luxusmárkája tartja magát korábbi előrejelzéséhez, mely szerint történetének legmagasabb éves értékesítési eredményét produkálja 2010-ben. Az Audi 2008-ban adta el a legtöbb autót, akkor több mint 1 millió 3 ezer ötkarikás autó talált gazdára. Az Audi az eredmény eléréséhez nagy részben támaszkodik a kínai piacra, amely idén már a márka legnagyobb piacának számít az otthonát adó Németország előtt. Peter Schwarzenbauer, a márka értékesítési igazgatója emellett az amerikai lehetőségeket hangsúlyozta, hogy idén – a cég történetében először – át akarják lépni a 100 ezer darabos értékesítési határt az Egyesült Államokban.


