Cégvilág

Kevesebbet költöttünk ruhára - Egyre több az akció

A gazdasági recessziót követően vegyes képet mutatnak a kelet-közép- európai gazdaságok. Magyarországon és Horvátországban továbbra is csökken a napi fogyasztási cikkek piaca, a többieken viszont enyhébb visszaesés vagy éppen meginduló növekedés figyelhető meg.

Az orosz, a lengyel és az ukrán piac például az elmúlt 12 havi eredmények alapján kimondottan magas, 10 százalék feletti növekedést ért el márciusra – állapította meg a GfK Hungária frissen elkészült elemzése. A válság következtében felértékelődött az otthoni fogyasztás szerepe a régiónkban.

„Magyarországon a válságból való kilábalásra vonatkozó optimista közhangulat – az ígéretes makrogazdasági előrejelzés, javuló fogyasztói bizalomindex, növekvő vásárlási hajlandóság – ellenére is csökkent a háztartások napicikk fogyasztása. Az első fél évben a háztartások által napi fogyasztási cikkekre kiadott összeg az ellenére is fél százalékkal csökkent az előző félévhez képest” – mondta el Kovács Krisztina, a GfK Hungária Consumer Tracking szektorának menedzsere.

A piac átrendeződését jellemzi, hogy növekedett az árucikkek ár/érték arányának jelentősége a vásárlók szemében, hiszen bővült az akciós értékesítés aránya az élelmiszer-napicikk piacon. A GfK Hungária tapasztalatai szerint ugyanakkor a hipermarketek, a diszkontok és a kisboltok tudták növelni forgalmukat az első félé évben.

A szupermarketek forgalmának dinamikus növekedési trendje megtörni látszik, bár a második fél év hozhat még változást. A lakosság ruházkodásra fordított kiadásai 10 százalékkal csökkentek június végéig a tavalyi első fél évhez képest. A legnagyobb piaci szereplők közül a versenyképes árakat kínáló üzletek, vagyis a hipermarketek, a nemzetközi diszkont textilláncok, valamint a távol-keleti üzletek értek el eladásbővülést.

szupermarket akció Consumer Tracking hipermarket napicikk GfK
Kapcsolódó cikkek