A szervizakcióban érintett autókat olyan szervo kormányrendszerrel szerelték, melynek része egy elektromotoros szervoszivattyú. A szervorendszer csöveinek belsejében leülepedő részecskék bizonyos esetekben az olajszivattyú meghibásodásához, így a rásegítés elégtelen működéséhez vezethetnek. Ekkor a műszerfalon kigyullad a szervo hibáját jelző lámpa, és az autó nehezebben kormányozható.
A rendszer elégtelen működése nem jelenti a jármű irányíthatóságának elvesztését. A kormány- rendszer mechanikai felépítése garantálja, hogy az autó továbbra is vezethető marad. A parkolás, vagy a szűk helyen történő manőverezés nehezebbé válik, de a szervo meghibásodása nem befolyásolja a vezetés biztonságát.
Az Európába érkezett információk szerint csak néhány speciális, 2007. április 2. és 2008. november 30. között gyártott modellt érint a szervizakció: a Mazda3 első generációjából az 1,6 literes MZ-CD dízel, ill. kétliteres benzinmotoros verziókat, valamint a Mazda5 1,8 illetve kétliteres MZR benzinmotoros változatait. Ez Európában összesen 40 260 Mazda3 és 30 242 Mazda5-öt jelent, Magyarországról 81 autó esik ebbe a körbe.
Az esetlegesen érintett európai járművek tulajdonosait a Mazda 2010 októberétől fogja értesíteni és kérni, hogy vegyék fel a kapcsolatot hivatalos Mazda márkaszervizükkel, hogy időpontot egyeztethessenek a szükséges ellenőrzések/alkatrészcsere elvégzésére. Az érintett autók szervorendszerét kitisztítják, lecserélik a rendszer csöveit, s új olajjal töltik fel azokat. Ez a szerviz az ügyfelek számára térítésmentes, és körülbelül 90-110 percet vesz igénybe, modelltől függően.