Cégvilág

Visszakaphatja régi dicsőségét a Ssangyong

Az új tulajdonos nagy tervekkel készül a Ssangyong átalakítására: az indiai Mahindra elnöke globális terepjáró márkává fejlesztené a csőd szélére sodródott dél-koreai autógyárat.

Pawan Goenka, a Mahindra autóipari üzletágának elnöke ma bejelentette: cég hisz abban, hogy a Ssangyonggal közösen egy globális szinten is erős terepjáró márkát hozhatnak létre. A menedzser azután beszélt erről, hogy az indiai vállalat előzetes megállapodást írt alá a Ssangyong többségi tulajdonrészének megvásárlásáról - tudósít az AFP.

A legkisebb dél-koreai autógyártó, a Ssangyong 2009 februárjában kért csődvédelmet, miután a csökkenő kereslet és az emelkedő olajárak jelentősen csökkentették forgalmát, a volt anyacég, a kínai SAIC pedig elzárkózott a cég további támogatása elől. A többek között a Rexton és a Kyron modelleket értékesítő Ssangyong elsősorban az olcsó terepjárók kategóriájában szerzett nevet, de tavaly óta a túlélésért küzd. A vállalat sorsát 2009-ben egy a leépítésekkel kapcsolatos 80 napos sztrájk is nehezítette.

Most azonban fordulhat a kocka, mivel a leendő tulajdonos Mahindra elnöke szavai szerint vissza szeretné állítani a Ssangyong régi dicsőségét, és hisz abban, hogy a hasonló területen mozgó cégek együtt globális szinten is erős terepjáró márkát hozhatnak létre. A Mahindra nem közölte az autógyártó vételárát, szakértők 500 milliárd vonra (423 millió dollár) teszik az összeget.

Mahindra Ssangyong terepjáró márka SAIC
Kapcsolódó cikkek