Cégvilág

Hova fordulhatnak határon átnyúló ügyekben a fogyasztók?

Az újonnan felállt magyar kormányzat döntése értelmében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot (NFH) jelölte ki a 2011-es évtől az Európai Fogyasztói Központ működtetésére, nem pedig az átlagon felüli teljesítményt nyújtó jelenlegi szervezetet.

A döntés hátterében a kormányzat által készített „Nemzeti Ügyek Politikája 2010.” fogyasztóvédelmi szakpolitikai fejezetének azon kijelentése áll, mely szerint az Európai Fogyasztói Központ Magyarország „az országai közül a leggyengébben felelt meg a támasztott követelmény rendszereknek”. E súlyos tárgyi tévedés volt az, amely félrevezette a kormányzat illetékes döntéshozóit, és amely alapján megszülethetett e döntés.

A kormányzati döntésről tájékoztatást az NFH – a kormányzati döntés kedvezményezettje - adta az Európai Fogyasztói Központ Magyarországnak, amely tájékoztatás szintén téves háttérinformációkon alapult.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország fő feladata a határon átnyúló fogyasztói jogvitákban való tanácsadás és panaszkezelés. Az évi több mint 1500 fogyasztói megkeresést bonyolító Központ 2009-ben meghatározó szerepet töltött be a SkyEurope Légitársasággal kapcsolatos magyar panaszok rendezésében, a közvélemény tájékoztatásában, illetve a fogyasztók számára a teljes körű jogsegély nyújtásában.

A Központ weboldala 2009-ben elnyerte a Magyar Tartalomipari Szövetség díját, valamint a Központ sikeresen együttműködött mind a magyar békéltető testületekkel, mind pedig az Európai Uniós szervezetrendszerrel, teljesítményét pedig az Európai Bizottság átlagon felülinek minősítette.

határon átnyúló Európai Fogyasztói Központ Magyarország fogyasztóvédelem EFK NFH
Kapcsolódó cikkek