EFK

Extrém hóhelyzet és a légiutasok jogai

A hókáosz Európa-szerte okoz fennakadásokat a légiközlekedésben. A havazások miatt több európai reptér zárt be és törölte járatait. Még a zord meteorológiai körülmények között is kötelesek azonban a légitársaságok a vonatkozó uniós rendelet előírásait alkalmazni a járatok késése vagy törlése esetén - hívja fel a figyelmet az Európai Fogyasztói Központ Magyarország.
2010.12.02. 14:35 Olvasási idő: 0 perc

Internetes ajándékvásárlás - Íme, a klasszikus csalás

Fokozott óvatossággal járjanak el azok, akik interneten szeretnének ajándékot venni – figyelmeztet az Európai Fogyasztói Központ Magyarország.
2010.10.29. 11:50 Olvasási idő: 0 perc

Hazai elektronikai webáruházak - Alig akad jogkövető

Az Európai Unió a közelmúltban hozta nyilvánosságra az elektronikai termékeket árusító webáruházakkal kapcsolatos, úgy nevezett sweep (söprögetés) vizsgálatának eredményeit. Eszerint a tagországok webshopjai általában megfelelnek az előírásoknak. Nem úgy a hazai weboldalak, amelyek között alig akad teljes mértékben jogkövető.
2010.09.24. 06:00 Olvasási idő: 0 perc

Hova fordulhatnak határon átnyúló ügyekben a fogyasztók?

Az újonnan felállt magyar kormányzat döntése értelmében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot (NFH) jelölte ki a 2011-es évtől az Európai Fogyasztói Központ működtetésére, nem pedig az átlagon felüli teljesítményt nyújtó jelenlegi szervezetet.
2010.09.02. 14:40 Olvasási idő: 0 perc

Járatkésés - A jövőben valóban többet kapunk a légicégektől?

A Monori Városi Bíróság közérdekű kereset keretében marasztalta el a WizzAirt, mert a légitársaság nem nyújtott megfelelő ellátást az utasoknak járatkésés esetén. A döntés elvileg minden, Magyarországról járatot indító légitársaságra érvényes. A WizzAir saját bevallása szerint már betartja az előírást, de a Világgazdaság Online információi szerint kérdés, hogy más légicégek követik-e a példáját.
2010.08.06. 06:00 Olvasási idő: 0 perc

Nem fizet a SkyEurope, csak a bankok segíthetnek az utasoknak

A SkyEurope Légitársaság ellen folytatott felszámolás keretében az eljáró Pozsonyi Megyei Bíróság 2010. május 17-én hozott ítéletében megszüntette az eljárást, tekintettel arra, hogy a légitársaságnak nincs fedezete a hitelezői igények kielégítésére.
2010.06.28. 11:37 Olvasási idő: 0 perc

Hogyan vernek át az üdülési klubok?

Fogyasztók ezrei esnek áldozatul évente Európa-szerte az üdülési klubok csábító ajánlatainak, akik a luxus árak fejében csupán elenyésző, avagy semmilyen ellenszolgáltatásra nem számíthatnak. A joghézagokat kihasználó üdülési klubokkal szemben az igazságszolgáltatás szinte tehetetlen, az Európai Fogyasztói Központok Hálózata így azt tanácsolja, bele se menjünk üdülési klubokkal kötendő szerződésekbe.
2010.03.04. 12:57 Olvasási idő: 0 perc

Újabb légitársaság ment csődbe

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) február elején értesült spanyol partnerétől arról, hogy hivatalosan megindul az Air Comet légitársaság elleni csődeljárás. A kárvallott utasoknak az EFK folyamatosan segítséget nyújt repülőjegyük árának visszaszerzésében.
2010.02.10. 12:46 Olvasási idő: 0 perc

Csak óvatosan a szállás lefoglalásával!

Míg az utazási irodák katalógusai és a különféle turisztikai portálok már összeállították üdülési ajánlataikat a 2010-es évre vonatkozóan, kevés szó esik arról, hogy az Uniós tagállamok eltérő szálláshelyi besorolási rendszerei miatt akár igen kellemetlen meglepetések is érhetik a fogyasztókat látatlanban lefoglalt szálláshelyeiket illetően.
2010.02.02. 10:37 Olvasási idő: 0 perc

A légijáratok késésekor is jár a kártérítés

Az Európai Bíróság november közepén ítéletet hozott a légi járatok késése és törlése ügyében. Eszerint ha egy repülőgép három órát vagy annál többet késik, az utasok kártérítésre jogosultak, csakúgy, mint a járatok törlésekor.
2009.12.03. 13:00 Olvasási idő: 0 perc